למי מאיתנו זה לא קרה – אתם נוסעים עם הרכב שלכם כבשגרה, ולפתע פתאום, נורת המנוע של המאזדה 3 שלכם (או כל רכב אחר) נדלקת. מכאן, הדאגה מתחילה. אתם תוהים מה עלול להיות לא בסדר עם המכונית שלכם. האם לעצור מייד ולהזמין גרר? האם המכונית שלכם תצליח לנסוע בכוחות עצמה ולהגיע למוסך?
נשמו עמוק ואל תיבהלו.
אמנם, כולנו יודעים כי אסור להתעלם מנורת מנוע כשהיא נדלקת, אבל אין זה בהכרח אומר שקיימת תקלה חמורה במכונית שלכם.
סיבות אפשריות להפעלת נורת בדוק מנוע במאזדה 3
ישנן מספר סיבות אפשריות לכך שנורת המנוע במאזדה עשויה להידלק, בחלק מהמקרים ההידלקות אינה מצביעה על תקלה קריטית. אבל, אם אתם בודקים ומוודאים שהבעיות הפשוטות יותר ברשימת בדיקה זו הן אינן מה שגורם לה להידלק, זה הזמן לקחת את המכונית שלכם למוסך.
- מיכל הדלק של הרכב ריק לגמרי או שיש בו כמות נמוכה מאד של דלק
- מכסה מיכל הדלק אינו מהודק עד הסוף כהלכה
- יש צורך בהחלפת פלאגים (מצתים) או כבלים
- יש צורך בהחלפת תרמוסטט או שכמות נוזל קירור נמוכה מהנדרש
- בעיות פליטת גזים
- בעיות חשמל שונות
כיצד מכבים את נורת המנוע במאזדה 3?
אם אתם צריכים לאפס את נורת מנוע, הנה הצעדים שבהם תוכלו לנקוט. חשוב לציין, כי איפוס כזה יכול להתבצע, אך ורק, לאחר שהרכב שלכם טופל במוסך, כל התקלות הקיימות אובחנו וטופלו, ועדיין – נורת המנוע שבה ונדלקת, הפעם – ללא סיבה ממשית.
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לדומם את מנוע הרכב ולהצטייד במשקפי מגן ובכפפות כי אתם תתמודדו עם המצבר של הרכב שלכם.
אתר את הקוטב השלילי של המצבר שברכב שלכם. לרוב, הוא יהיה מסומן בכיסוי פלסטיק שחור ו/או בסמל שלילי (-). לקוטב החיובי יהיה, כנראה, כיסוי אדום. אל תיגעו בו.
נתקו את כבל המצבר שמתחבר לקוטב השלילי. סביר להניח, שלשם כך, תזדקקו למפתח ברגים ו/או מברג.
לאחר ניתוק הקוטב השלילי, השאירו את הכבל מנותק מהמצבר למשך כדקה. אם אתם מניחים את הכבל בתא המנוע, ודאו שקצהו לא יבוא במגע עם שום דבר, במיוחד לא עם גוף הרכב.
חברו מחדש את כבל הסוללה וודאו שהוא מהודק היטב.
זה אמור לפתור את הבעיה.
אם נורת המנוע עדיין דולקת, בדקו שוב שמכסה מיכל הדלק סגור כהלכה. אם הוא אינו סגור, הדקו אותו וחיזרו על השלבים הקודמים. אם הנורה עדיין דולקת, זה הזמן לשוב למוסך לבירור מעמיק יותר.