אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות יונדאי i20

המנוע הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר ברכב, וברכב קומפקטי ופופולרי כמו יונדאי i20 הוא נחשב ללב הפועם שלו. על אף שמנוע הבנזין האמין ברכב זה תוכנן לשרוד לטווח ארוך, הוא עלול לסבול מתקלות שונות אם הוא אינו מטופל כהלכה. גורמים כמו תנאי הפעלה ואופן נהיגה, אי-ביצוע של טיפול תקופתי בזמן ועומס יתר עלולים להוביל לפגיעה משמעותית שתקצר את חיי המנוע. אספנו כמה וכמה מן התקלות הנפוצות ביותר בקרב יונדאי i20.

תוכן עניינים

קרע ברצועת תזמון

מדובר באחת הבעיות הנפוצות שצריך להיזהר ממנה. רצועה זו שולטת על תזמון פתיחה וסגירה של השסתומים, ויש להחליפה לאחר כ-60,000 ק”מ של נסיעה. אי-החלפתה בזמן עלולה לגרום לקרע פתאומי שיוביל לעצירה מידית של המנוע. במצב זה, בעת התנועה של הצילינדרים, הבוכנות יכולות להיתקע בשסתומים פתוחים ולגרום לנזק משמעותי. במקרה של קרע בשעת התנעה רגילה, ייתכן נזק לכמה שסתומים בלבד. אך אם הדבר קורה בזמן נסיעה, כנראה יהיה צורך להחליף את כל השסתומים.

פגיעה באטמי הבוכנה

תקלה נוספת זו נגרמת בדרך כלל כתוצאה מן השימוש בשמן לקוי, צבירת זיהומים במערכת השמן או התחממות יתר. במצב כזה, אטמי בוכנה שאמורים לאטום את הצילינדרים לא נעים כמו שצריך, וגורמים לדלף תערובת של דלק ואוויר שלא נשרף אל תוך האגן. התסמינים העיקריים של תקלה זו הם אובדן עוצמה, לחץ דחיסה לא תקין וצריכת דלק מוגברת.

חדירת מים למנוע

מצב קיצוני זה עלול להתרחש כאשר מים חודרים למנוע דרך מסנן אוויר. במקרה זה, הבוכנות אשר מתפקדות באופן תקין פוגעות בשסתומים הפתוחים, מכיוון שהן אינן יכולות למחוץ את המים בתוך הצילינדרים. כתוצאה מכך נגרם נזק חמור לקבוצת הבוכנה-שרשרת או אפילו נוצר שבר בצילינדרים.

התחממות יתר 

התחממות יתר של המנוע היא בעיה בעלת השלכות רציניות. בעיה זו עלולה להיגרם מסיבות שונות כמו תקלות במערכת הקירור, במשאבה, בבקרי טמפרטורה ועוד. התחממות קלה בלבד עלולה לגרום לעיוות במבנה הבוכנה, אמנם התחממות גבוהה מסוגלת לפגוע באטם המרכזי של ראש צילינדר. במקרה החמור ביותר, כאשר המנוע סובל מהתחממות חריגה במשך זמן ממושך, חלקים שונים עלולים להתכת ולהישבר. במצב כזה, יש לכבות מנוע מיד ולהזמין גרר.

אם אכן חלות תקלות חמורות אלו במנוע של יונדאי i20 שלכם, הטיפול המומלץ הוא לבצע אבחון וטיפול יסודי של המנוע: אם זה שיפוץ כללי של המנוע (אוברול), תיקון של ראש המנוע, תיקון ספציפי של אחד מחלקי המנוע או החלפה של מנוע היונדאי i20 שלכם במקרים בהן נגרם נזק כבד למנוע או שעלות התיקון תהיה כבדה והחלפה תהיה האופציה המשתלמת יותר. 

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן