אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

נורות המצביעות על תקלה במנוע

כל נהג רכב חייב להכיר את נורות האזהרה שברכב או לפחות את נורות האזהרה המרכזיות אשר מצביעות על תקלה אפשרית ברכב. אמנם רובנו איננו מומחים בתורת הרכב – אך זאת המטרה של נורות האזהרה ברכב, לאותת לכל נהג על בעיה / מידע כלשהו שעלינו להתייחס אליו לשם המשך נהיגה בטוחה ברכב. ישנן מאות נורות שהן די סטנדרטיות, אך ישנן נורות (בעיקר ברכבים חדשים עם מערכות מתקדמות) ייחודיות לדגמים מסוימים. חלק מהנורות החשובות ביותר בלוח השעונים הן נורות הקשורות למנוע ובמידה והן נדלקות עלינו להבחין בהן ולבדוק את פשר התקלה.

נורת מנוע

נורת בדוק מנוע הינה נורה נפוצה הנדלקת בצבע צהוב והיא מאותת לנו כי ישנה בעיה כללית במנוע, התקלה יכולה להיות קשורה למערכת הפליטה, לתרמוסטט, למכסה דלק שלא סגור היטב ועוד סיבות נוספות. לרוב במקרה האלו ניתן להיעזר באופן עצמאי במכשיר OBD לאיתור כללי של התקלה, אך בכל מקרה רצוי לגשת מיידית למוסך לשם בדיקה של הבעיה או להתייעץ עם איש מקצוע.

נורות נוספות הקשורות למנוע

נורות נוספות הקשורות לבעיות שונות במנוע הן מפלס שמן נמוך (התמונה השמאלית מטה) ונורת חום מנוע (ימנית מטה), במקרים כאלה האלה עלינו לעצור את הרכב ולכבות את המנוע, לחכות שהוא יתקרר ואז לבצע בדיקה של שמן מנוע ומים ברכב (ברדיאטור) ובמידה והנורות עדיין נדלקות יש לגרור את הרכב למוסך או להזמין שירות בדרכים. אל תמשיכו לנסוע במצב הזה!

הקדימו תרופה למכה

אמנם לעיתים נורה שנדלקת בלוח השעונים אינה מעידה על תקלה רצינית, לעיתים יש חיישן מלוכלך או תקלה שאינה מחייבת טיפול מיידי אך במקרים מסוימיים ובייחוד בתקלות הקשורות למנוע אין לקחת סיכון. תקלה שכשזו עלולה להוביל לתקלות חמורות ולהוצאות גבוהות על תיקונים.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן