אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות נפוצות המצריכות בדיקת מנוע

נורת מנוע שנדלקת בלוח המחוונים מצביעה על בעיה במנוע, שמומלץ להתייחס אליה בהקדם ולפעמים אפילו בדחיפות. לפניכם כמה מהתקלות הנפוצות שבגינן תידלק הנורה:

בעיה בחיישן הלמדא

חיישן זה לומד בזמן אמת את כמות החמצן בגז הנפלט מהרכב, מה שמעיד על איכות הדלק הקיים ברכב. דלק המכיל אתנול בכמות גבוהה מידי או לחילופין דליפה במערכת יכולים לגרום לתקלה בחיישן הלמדא, שבסופו של דבר מוביל ליעילות צריכת דלק נמוכה ברכב. במצב כזה יהיה צורך להחליף את כבל החיישן. 

מכסה דלק רופף

סגירה לא הרמטית דיה או פגם במכסה עצמו יכולים לגרום להתאדות הדלק מהמיכל. במידה והסגירה טובה אך המכסה עדיין משוחרר – ייתכן ויהיה צורך בהחלפת המכסה.

בעיה בממיר הקטליטי

תפקידו של הממיר הוא רכיב במערכת הפליטה ברכב, בו נשרפות באופן מקסימלי שאריות של חומרים פחמימניים, מה שמוריד באופן ניכר את כמות זיהום האוויר הנפלטת מהרכב. לרוב, בעיה המתגלה בממיר מעידה על בעיה נוספת ברכב, ולכן במצב כזה מומלץ לגשת למוסך לבדיקה. לכל דגם של רכב יש ממיר משלו, אך ניתן להתקין ממיר אוניברסלי המתאים לכל דגמי הרכב במקום זה שנפגם.

בעיה בפלאגים

הפלאגים הם המצתים ברכב, האחראים על יצירת הניצוץ הראשוני לצורך שריפת תערובת הדלק. בעיה בפלאג אחד או יותר יכולה לגרום לשריפת דלק מיותר במנוע. ללא טיפול מתאים בבעיה, נזק שניוני יכול להיגרם לממיר הקטליטי במשך הזמן. ניתן להחליף את המצתים במוסך או באופן עצמאי.

תקלות מנוע

חיישן מסת אוויר תקול

תפקידו של חיישן מסת האוויר הוא למדוד את כמות האוויר שנכנסת אל תוך המנוע. החיישן מקבל את המידע ומעביר אותו למחשב הרכב, שמחשב בהתאם למידע המתקבל כמה דלק יש להזרים אל תוך המנוע. בעיה בחיישן חשוב זה גורמת לירידה של עד כרבע מיעילות צריכת הדלק, הודות לחוסר דיוק בהתאמה בין כמות האוויר לכמות הדלק הנכנסת למנוע.

סליל הצתה פגוע

סליל הצתה שנפגע גורמת לפגיעה במצת, שבעיה בו יכולה גם היא לגרום לבעיות נוספות במערכת וכן גם ביעילות צריכת הדלק ברכב. תפקידו של הסליל הוא לקבל את המתח ממצבר הרכב ולהמירו למתח גבוה על מנת להפיק את החשמל הדרוש. עקב תפקודו בסביבה של טמפרטורות גבוהות, הסליל עשוי להתבלות עם הזמן ולהיפגע, כך שיהיה צורך להחליפו.

מצבר מרוקן או בעיות במערכת ההטענה

ברכבים ישנים שבהם אין נורה המתריעה על כך שהמצבר עומד להתרוקן, עלול הנהג למצוא את עצמו לפתע עם מצבר מרוקן. ממוצע החלפת המצבר הוא אחת לשלוש שנים בדרך כלל, אך עקב הפעילות המתמדת שלו בסביבה חמה למדיי, לעיתים הוא עשוי להתרוקן מוקדם יותר. גם תקלות שונות במערכת ההטענה יכולות לגרום להתרוקנות מהירה של המצבר, ולכן מומלץ לבדוק שאין כאלו בטרם התקנת מצבר חדש ברכב.

תקלה בשסתום EGR

שסתום EGR הוא חלק ממערכת הפליטה ונקרא גם בשם נקרא גם “מחזיר הגזים”, שכן תפקידו הוא להעביר את הגזים הרעילים שבמערכת אל המנוע, פעולה שמשפרת את תפקוד המנוע. בעיה בשסתום תגרום לפליטתם של גזים רעילים וכן לירידה באיכות התפקוד של המנוע.

לסיכום

מומלץ לא להקל ראש בעת הופעתה של נורת המנוע, שכן גם אם הבעיה איננה דחופה, התעלמות ממנה עלולה לגרום לנזקי משנה במערכות הרכב. לכן כדאי במצב זה לגשת למוסך הקרוב ולאתר בהקדם את התקלה.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן