אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

זיהוי תקלות במערכת הקירור במנוע

תקלות במערכת הקירור של הרכב הן בין הגורמים הנפוצים ביותר להרס המנוע. את רובן אפשר לזהות מבעוד מועד ולטפל בהן עוד הרבה לפני שהן יגרמו לכם להוציא אלפי שקלים. כך אפשר לעשות זאת.

לשמור על עירנות בכל הנוגע לחום המנוע

למרות שכלי הרכב המודרניים מתוכננים כך שיוכלו לעמוד בעומד חום גבוה, תמיד דברים עלולים להשתבש, במיוחד בקיץ הישראלי הלוהט שבו לא רק לכם חם מאוד, אלא גם למנוע הרכב שלכם. המנוע אמור לקרר את עצמו על ידי מערכת קירור פנימית המותקנת בו, אולם תקלות שונות עלולות ליצור עודפי חום שיכולים לגרור נזק גדול יותר שידרוש תיקון או אפילו החלפה של המנוע. 

יחד עם זאת, את מרבית התקלות ניתן לזהות מראש עם קצת ערנות.

מערכת קירור מנוע

 

סימנים לכך שיש תקלה במערכת הקירור במנוע

 

מערכת הקירור של הרכב היא מערכת “סגורה”, כלומר הנוזלים אמורים להישאר בתוכה מרגע שהוכנסו אליה ועד להחלפתם. אם יש תקלה במערכת הזו, מנוע הרכב לא יתקרר כנדרש וחום המנוע יעלה. יש מספר דרכים לזהות תקלה כזו: 

ירידה במפלס הנוזלים במיכל העיבוי

ירידה במפלס במיכל ההתעבות שנמצא מתחת למכסה המנוע היא סימן שיש ככל הנראה דליפה שלהם מהמיכל או אחד הצינורות. מומלץ לבדוק את מפלס המים במיכל העיבוי אחת לחודש ואם זיהיתם חוסר (המים מתחת לקו הגובה המינימלי) – להוסיף נוזל קירור.  

זיהוי נזילת מים מתחת לרכב

אם זיהיתם שלולית של מים מתחת לרכב סביר להניח שמדובר בדליפה רצינית. שימו לב כי נוזל הקירור ברכבים מודרניים צבוע בדרך כלל בצבע אדום, ירוק או צהוב, ולכן אם תראו טיפות מים שקופות ייתכן ומדובר במי עיבוי של מזגן הרכב (שאיתם אין כל בעיה). אם זיהיתם שלולית “צבעונית” זה מעיד על נזילה שיש לטפל בה באופן מיידי. 

עליית מד החום בלוח המחוונים

אם אתם בנסיעה, ניתן לזהות התחממות יתר של המנוע בעזרת מד החום (תרמוסטט) הנמצא על לוח המחוונים. שימו לב כי בתחילת הנסיעה המד יראה על טמפרטורה נמוכה ויעלה כעבור מספר דקות עם התחממות המנוע. עליכם לשים לב שהוא אינו עובר את האזור ה”מסוכן” (צבוע אדום בדרך כלל) ויישאר בטווח הנורמלי.  

הפסקת פעולת מד החום בלוח המחוונים

אם מד החום אינו מגיב כלל, ואפילו לא מטפס מעט עם תחילת הנסיעה, זה מעיד על תקלה במד החום עצמו או במשאבת המים או – במקרה הכי גרוע – על כך שאין כלל מים במערכת ומם החום אינו מקבל כל חיווי. במצב כזה אסור להמשיך בנסיעה כדי לא לגרום נזק בלתי הפיך למנוע. יש לעצור בצד כדי לבדוק את מצב הנוזלים במיכל ההתעבות. במידה והמערכת אכן ריקה ממים, יש לטפל בתקלה באופן מידי מבלי להמשיך בנסיעה. 

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן