אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

החלפת פולי מנוע

פולי המנוע הוא הרכיב שאחראי על ויסות פעולת חגורות המנוע. מדובר ברכיב בצורת גלגלת שבמרכזו חריץ. בתוך החריץ יושבת רצועה שמסובבת את הגלגלת כאשר המנוע עובד, והיא מהווה שרשרת קריטית במערך המרת והפצת האנרגיה.

מדוע צריך להחליף פולי מנוע?

פולי מנוע הוא ‘חלק נע’ וכמו כל חלק נע אחר במהלך הזמן הוא עלול להישחק. לעיתים השחיקה גורמת לרצועה לצאת מהחריץ ולעבוד באופן פחות יעיל או אפילו להיתקע ולהיקרע. חשוב לזכור שכאשר פולי המנוע לא פועל, תהיה קטיעה במנגנון המרת האנרגיה והרכב, בפשטות, לא ייסע. לכן, בכל מקרה של כשל או חשד לכשל בפולי מנוע, יש לנסוע (או לגרור במקרה שהרכב לא מניע והחשד הוא כשל בפולי) למוסך. בדרך כלל במקרים כאלה הפתרון יהיה – החלפת פולי מנוע.

תיקון פולי מנוע

יש שלוש תקלות עיקריות שמובילות להחלפת פולי מנוע. הראשונה, אותה הזכרנו היא השחיקה – התנועה הסיבובית המתמשכת שגם מייצרת טמפרטורה גבוהה עושה את שלה. עם הזמן, הרצועה יכולה לאבד גמישות, להתעקם בעצמה וכל זה פוגם ביעילות הרכיב ולזיופים בעבודת הרכב.

הסיבה הנפוצה  השנייה, שהיא לרוב מופע של הראשונה, היא רצועה שיוצאת מהמקום, גם זה גורר זיופים בעבודת הרכב ועלול להוביל להשבתת מנגנון פולי מנוע. הסיבה השלישית היא פגיעה או שחיקה בתושבת המרכזית של הפולי. גם כאן הסיבה היא לרוב בלאי ושחיקה שגורם לתושבת להתעקם, להיסדק או להישבר.

סימנים לכך שיש צורך להחליף פולי מנוע

  • רצועות צווחות”

אם מכיוון רצועות המנוע עולים רעשים לא נעימים שמזכירים ‘צווחות’ מדובר בסימן שהרצועות לא נעות באופן אופטימלי בתוך החריץ של הפולי, מה שיוצר חיכוך מוגבר (ואת קול ‘הצווחה’). מדובר באינדיקציה נפוצה לבעיית פולי מנוע.

  • סימני פגיעה על התושבת המרכזית

פגיעה פיזית, כמו מכה, סדק, עיקום בתושבת המרכזית של פולי המנוע, עלולה להסיט את הרצועה מהמסלול ולהפריע לעבודתה (עד כדי תקיעה או קריעה). כאשר יש חשד לתפקוד לקוי של פולי מנוע, מומלץ לבחון מקרוב את יחידת הבסיס, במידה ומזהים פגיעה ביחידה מדובר הרבה פעמים בסימן שהגיע הזמן להחליף פולי מנוע.

תגיות: פולי מנוע
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן