אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות יונדאי i10

יונדאי i10 הוא רכב פופולרי, קטן וחסכוני, אך למרות כל האמינות מנועו גם הוא עלול לסבול מתקלות רבות המצריכות תיקונים והשקעה. יונדאי i10 מצויד במנועים שונים בעלי נפח והספק שונה זה מזה. להלן ריכזנו את המידע העיקרי בנושא.

תוכן עניינים

הדור הראשון (2007-2013)

דור זה מצויד בעיקר במנוע בנפח של 1.1 ליטר 65 כוחות סוס שהיה העיקרי עבור יונדאי i10. הוא סיפק חיסכון גבוה והיה מתאים היטב לנהיגה בסביבה העירונית. יחד עם זאת, אחת הבעיות הנפוצות ביותר  בקרב מנוע זה הייתה התחממות יתר. סוגיה זו יכולה לנבוע ממספר גורמים כמו קירור לקוי, נזק שנגרם לרדיאטור, בעיות בתרמוסטט ועוד. בדרך כלל, התחממות יתר עלולה לגרום נזק למנוע ולדרוש טיפולים רציניים ויקרים.

הדור השני (2013-2020)

מדובר במנוע בנפח של 1.0 ליטר 66 כוחות סוס בעל שלושה צילינדרים שהציע הספק מוגבר. יחד עם זאת, נהגים רבים דיווחו על כשל בראש הצילינדר שהיווה תקלה רצינית. הגורמים לבעיה הזו עשויים לנבוע לא רק מן התחממות יתר, אלא מפעולה לא תקינה או פגמים בבלוק. תיקון של בעיה זו מחייב לרוב החלפה או שחזור של ראש הצילינדר.

כמו כן, רכבים מהדור השני היו מצוידים במנועים בנפח 1.2 ליטר 86 כוחות סוס בעל ארבעה צילינדרים. המנועים הללו היו אמינים במיוחד, אך לרבות סבלו מבלאי הטבעי אשר פגע בעיקר בטבעות הבוכנה. טבעות הבוכנה בלויות גורמות הן לאובדן דחיסה והן לפגיעה במצתים, מה שבתורו פוגע בביצועיו של המנוע. הטיפול דורש בדרך כלל את החלפה של טבעות הבוכנה כדי להחזיר את הדחיסה לרמה הראויה.

הדור השלישי (החל משנת 2020)

דור זה קיבל גם הוא שני סוגי מנועים שונים  אחד בנפח 1.0 ליטר, 67 כוחות סוס מצויד שלושה צילינדרים, ושני בנפח 1.2 ליטר 84 כוחות סוס בעל ארבעה צילינדרים. כרגע קשה לומר מהן התקלות הנפוצות בקרבתם, אבל בין המדווחים שהתקבלו עד כה ניתן להזכיר את שחיקה מהירה של רצועת תזמון. רצועה זו אחראית על הסנכרון של פעולת שסתומים ובוכנות במנוע. שחיקתה או נזק אחר שנגרם לה יכולים להוביל לתקלות חמורות במנוע, ולכן מומלץ להחליפה בעת ביצוע טיפול תקופתי.

רעשים ורעידות חריגים

בנוסף לנאמר, חשוב לציין כי רעשים חריגים ורעידות בזמן התנעת המנוע עשויים להעיד על בלאי החלקים, בעיות במערכת הפליטה או תקלות אחרות. מומלץ לבחון את מקורם ולטפל בהם על ידי החלפת חלקים לקויים או תיקונם ושיפוצם כראוי.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן