אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

החלפת משאבת שמן מנוע

משאבת שמן מנוע הוא מנגנון המורכב מתחת לאגן השמן במנוע ותפקידו לשאוף שמן ולוודא שהחלקים הנעים במנוע מקבלים אספקה סדירה של שמן סיכה. ללא שמן סיכה החיכוך בין החלקים הנעים יגרום לבלאי מואץ ולהתחממות מסוכנת של המנוע. לכן, בכל מקרה שיש חשד לתקלה במשאבת שמן מנוע מומלץ לפנות בהקדם למרכז השירות.

 

מנוע 10

 

תקלות נפוצות

יש הרבה סיבות בגינם נפגעת פעולת משאבת שמן מנוע, בין הסיבות הנפוצות ניתן למנות שחיקה בהילוכים, מרווח גדול בין ההילוכים לבין מעטפת משאבת הדלק, קורוזיה במנגנון (תופעה שאופיינית לכלי רכב שהיו משבתים לאורך תקופה ארוכה), כשל בשסתום לחץ יתר, פילטר שמן מלוכלך או מקלט שמן סתום, תקלה בחיישני לחץ השמן ועוד. 

זה המקום לציין שהסיבה המרכזית למשאבת שמן פגומה היא שימוש בשמן לא איכותי או למתאים לדרישות היצרן (ותנאי האקלים). לכן, חשוב להקפיד להחליף שמן במועד ולבחור בשמן איכותי על פי הוראות היצרן.

כיצד מזהים תקלה במשאבת שמן מנוע?

האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי תקלה במשאבת שמן מנוע היא כאשר נורת החווי בלוח המחוונים של השמן נדלקת. במקרה כזה ההמלצה החד משמעית היא להימנע מנסיעה ולרדת לחקר העניין (המנורה עשויה להיות אינדיקציה אחרת כמו מחסור בשמן). אינדיקציות נוספות הן כמובן התחממות של המנוע שגם היא דורשת בירור מידי.

כדי לאתר תקלה במשאבת הדלק לרוב נדרש לפרק אותה, מתחילים בבדיקה ויזואלית לאיתור סדקים או פגיעה פיזית אחרת במעטפת. בשלב הבא תיבדק תקינות האטם (הרבה פעמים אטם פגום הוא מקור בעיה במשאבת שמן). אם אין פגמים ויזואליים בולטים צריך למדוד את המרווח  בין שיני ההילוכים (שאמור לנוע בין 0.1 מ”מ ל-0.35 מ”מ). מרווחים אחרים שצריך למדוד הוא הפער בין ההילוך החיצוני לגוף המשאבה (שאמור לנוע בין 0.12 מ”מ ל-0.25 מ”מ) והרווח בין פיר המשאבה למעטפת שלה (שאמור לנוע בין 0.15 מ”מ ל-0.05 מ”מ). הבדיקות האלה דורשות ציוד דיאגנוסטי שנמצא במרכז השירות בו גם נמצאים אנשי מקצוע שמוסמכים לאתר בעיות ולטפל ברכב שלכם.  

החלפת המשאבה

לעיתים ניתן להסתפק בתיקון או החלפת חלקים בתוך המשאבה, אך הרבה פעמים אין מנוס מהחלפת המכלול השלם. ההמלצה היא לעשות זאת מתחת לבור במרכז השירות כאשר גלגלי המכונית מקובעים. כמעט תמיד החלפת משאבת שמן תדרוש פירוק של חלק מיחידת הכוח וזה כולל את רצועת התזמון, את הגלגל וההילוכים. ללא פירוק מכלולים אלה אין גישה טובה לפיר משאבת השמן. המשאבה מחוברת לצילינדר באמצעות ברגים אותם צריך לפרק בזהירות ורק אז להוציא את המשאבה. ההתקנה של משאבת השמן החדשה תיעשה בסדר הפוך כאשר חשוב לשים לב למומנט ההידוק של ברגי ההידוק. ללא הידוק מספיק הברגים יתרופפו כאשר המשאבה תיכנס לעבודה מה שעלול להוביל לכשל נוסף.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן