אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מנוע דיזל מעשן לבן

עשן לבן מאגזוז הרכב עלול להעיד על בעיות שונות שלעיתים מחייבות טיפול ותיקון מיידי של הבעיה. במקרים פחות משמעותיים, עשוי עשן לבן להעיד על שאריות פיח באגזוז – עשן היוצא בהנעה הראשונית. במקרים המצריכים בדיקה וטיפול במקרה הצורך, אותו עשן לבן מטריד היוצא מהאגזוז מצביע על שריפת שמן במנוע – וזה מצב המחייב בדיקה רצינית. לא משנה עם מנוע דיזל מעשן לבן או בנזין יש לגשת למוסך המתעסק במכונאות כללית בכלל או מנועים בפרט.

עשן לבן רב יוצא מהאגזוז בהנעה – מה לעשות?

ביציאת עשן לבן רב מהאגזוז בהנעה, דוממו את המנוע ובדקו מחסור בשמן או מים. במידה ואכן קיים מחסור, השלימו את החוסר ובדקו האם שוב נפלטת מהאגזוז כמות מרובה של עשן לבן. בכל מקרה, כדאי שתיגשו למוסך במטרה לבצע בדיקת לחץ לרדיאטור.

עשן לבן מהאגזוז – סיבות עיקריות

מנוע דיזל מעשן לבן
מנוע דיזל מעשן לבן

בחלק משמעותי מהמקרים, פליטת עשן מאגזוז של מנוע בנזין או דיזל מקורות באטם ראש מנוע סדוק; על כן מתרחשת דליפת שמן לבוכנות, זאת בעוד שריפת השמן בבוכנות מביאה לפליטת העשן הלבן מהאגזוז.

סיבות נוספות העלולות להביא לעשן לבן הן טבעות (רינגים) או שסתומים שיש להחליף.

אז מה אנו לומדים מכאן?

לעיתים עשן לבן מעיד על צריכת שמן מוגברת במנוע. כדאי לבצע בדיקת שמן מדי בוקר לפני הנעת הרכב באותו יום – משך מספר ימים – ולבדוק אם חסר שמן. כאשר מדובר במנוע דיזל, וישנו עשן לבן מפעם לפעם – המצב תקין, אך כדאי בכל מקרה לבצע בדיקת שמן.

במקרים מסוימים, מעידה יציאת עשן לבן מהאגזוז על בעיות כלשהן במנוע, כאשר פתירת הבעיה אפשרית על-ידי החלפת ראש המנוע, החלפת תושבות מנוע, החלפת רינגים ושסתומים ולעיתים אף החלפת המנוע. אבחון התקלה ואיתור מקור הבעיה צריך להיעשות במוסך שירות עם הרשאה או התמחות בטיפול בסוג הרכב שלכם (מוסך מומחה או מורשה), זאת במטרה לאבחן התקלה בעזרים ממוחשבים ולברר האם הופעת העשן הלבן קשורה במערכת המנוע או במערכת הפליטה.

מנוע דיזל מעשן לבן – מה עוד כדאי לדעת

פליטת עשן לבן מהאגזוז עשוי להעיד על בעיה במערכת הדלק; במידה שכך הוא הדבר, רצוי לרוקן את מיכל הדלק במטרה לנקותו משאריות דלקים, שעם הזמן – מתמצקים. יש לזכור כי תופעת עשן לבן בהנעת הרכב מחייבת להגיע לאלתר למוסך השירות שלכם, במטרה לאבחן את הבעיה טרם גרימת נזק חמור למנוע – שלעיתים הינו בלתי הפיך.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן