אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

החלפת מאוורר מנוע

ישנה תקלה במאוורר המנוע? אנו במרכז המנוע מספקים שירות החלפת מאוורר מנוע מקצועי לכל סוגי הרכבים במחיר משתלם, התקנה מהירה של מאוורר איכותי כולל מתן אחריות מלאה.

מהו מאוורר מנוע?

מאוורר המנוע הוא חלק מיחידת הקירור של הרכב ותפקידו להכניס אוויר לעבר צינורות הרדיאטור וכך לפנות חלק מהחום שנאגר בנוזל הקירור שזורם ברדיאטור. למרות שמדובר באמצעי פשוט, הוא מהווה חלק חשוב ממערכת הקירור של המנוע. מאוורר תקול או פגום לא יספק את זרימת האוויר הדרושה לקירור המנוע והתוצאה עלולה להיות התחממות מסוכנת של המנוע. התחממות כזו  עלולה לגרום למנוע נזק בלתי הפיך או נזק שהתיקון שלו מורכב ויקר. לכן, מומלץ לא להקל ראש במאוורר מנוע שלא עובד.

 

מאוורר מנוע

 

תקלות נפוצות

 

נתיך פגום

מאוורר המנוע פועל באמצעות מנוע חשמלי קטן וכמו במכשירים חשמליים אחרים,  יש בו נתיך (פיוז) שלעיתים נשרף. לפעמים הפתרון הוא הוא פשוט להחליף את הנתיך השרוף, אך הרבה פעמים שריפת הנתיך היא רק סימפטום של בעיה אחרת שדורשת החלפת מאוורר מנוע.

חיישן טמפרטורה פגום

מאווררי מנוע ברכבים מודרניים פועלים באמצעות חיישן טמפרטורה שפועל כמו תרמוסטט. כאשר הטמפרטורה של המנוע עולה החיישן מזהה שהמאוורר צריך להתחיל לעבוד, המאוורר יכנס לפעולה עד שהטמפרטורה תרד וחוזר חלילה. חיישן מקולקל קוטע את השרשרת הזו ובפועל משבית את מאוורר המנוע. 

חיווט פגום

בעיה פנימית בחיווט המאוורר עלולה לייצר נתק שמשבש את פעולת המאוורר ועשוי להשבית אותה. 

כשל במנוע החשמלי

כמו שהזכרנו יחידת מאוורר מנוע כוללת בעצמה מנוע חשמלי שמוזן מהמצבר. לעיתים אחרי עבודה ממושכת המנוע הזה יכול להתקלקל ולשבוק, במקרה כזה הפתרון יהיה החלפה של כל יחידת מאוורר המנוע 

חוסר תיאום עם הרדיאטור

מאוורר המנוע אמור לעבוד באופן מסונכרן עם הרדיאטור ונוזלי הקירור שעוברים דרכו בזמן שנאגר בהם חום רב. לעיתים קורא שהמאוורר והרדיאטור לא מסונכרנים, מה שכנראה יגרור התחממות מהירה של המנוע.

סימנים לתקלה במאוורר המנוע

יש כמה אינדיקציות לבעיה במאוורר מנוע, הראשונה היא כמובן התחממות חריגה של המנוע. חשוב לזכור כי מנוע חם עלול לספוג נזק כבד מהר מאוד. לכן ההמלצה הגורפת היא להפסיק את הנסיעה בהזדמנות הראשונה ברגע שמד הטמפרטורה נכנס לאזור האדום, ולברר מה הגורם. בעיה במאוורר מנוע היא רק גורם אפשרי אחד להתחממות המנוע (לפני זה מומלץ לשלול מחסור בנוזל קירור אן שמן מנוע שהם גורמים נפוצים יותר). 

אינדיקציה אפשרית נוספת היא שהמזגן ברכב הפסיק לקרר והוא רק מוציא אוויר חם, לעיתים כשל במאוורר משפיע גם על המזגן.

החלפת מאוורר המנוע

יש לפנות למוסך המתמחה בתחום המנועים על מנת לבצע את ההחלפה, פעולה שחשוב שתתבצע על ידי מכונאי מקצועי. חשוב לזכור שהשלב הראשון בהחלפת המאוורר יהיה תמיד ניתוק המצבר מסיבות בטיחות. ללא ניתוק המצבר במהלך הרכבת המאוורר הוא עלול להתחיל לעבוד ופגיעה מלהב של מאוורר מנוע באצבע היא חוויה לא נעימה.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן