אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

איך בודקים מנוע מיבוא?

המנוע ניזוק ואתם צריכים להחליפו? במקרים אלה, אופציה נפוצה ומשתלמת היא מנוע אשר מיובא מחו”ל. במאמר הבא נלמד על הבדיקות הנחוצות שצריך לבצע על מנת לוודא את תקינותו של המנוע החלופי.

תוכן עניינים

בדיקות מכניות למנוע

מהתבוננות פשוטה במנוע, כמעט ואין דרך לדעת מה מצבו (אולי ביצת שמן שעשויה להעיד כי השמן במנוע לא הוחלף זמן רב), אבל זה אינו משהו שאתם יכולים לעשות בכוחות עצמכם בלבד.  אי לכך, חשוב שהבדיקה תתבצע ע”י מכונאי מקצועי, כך שיש לוודא כי המוסך או המכונאי שבודק את המנוע מקפיד על ביצוע הפעולות הבאות – אותן אנו כמובן מקפידים לעשות במרכז המנוע בכל מנוע שאנו מייבאים:

בדיקה ויזואלית

עם ניסיון רב בתחום, מכונאי רכב יכולים לזהות מבדיקה ויזואלית חיצונית אם ישנם סימנים אשר עלולים להעיד על נזק למנוע, אם אלו שברים או כל פגיעה חיצונית אחרת.

בדיקות קומפרסיה ולחץ הפוך

לחצים לא תקינים בצילינדר המנוע עלול לגרום לביצועים לקויים של המנוע אשר יורגשו במהלך הנסיעה ולאורך זמן זה עלול אף לגרום לנזק לחלקי המנוע.  אי לכך חשוב לבצע בדיקת קומפרסיה למדידת מידת לחץ האוויר הדחוס בצילינדר המנוע ובדיקת לחץ הפוך לאיתור נפילות ודליפות לחץ בצילינדרים. 

בדיקת מעברים ותנועת שמן מים למנוע

חשוב כי המנוע אותו אנו רוכשים לא יהיה שחוק מדי, מנוע שחוק עלול לצבור פיח ובוצה אשר עלולים לגרום לחסימת מעברי השמן והמים אל המנוע, דבר שעלול לגרום לתפקוד לקוי של המנוע ולנזק משמעותי במשך הזמן. במסגרת הבדיקה מתבצע פירוק של אגן השמן יחד עם מכסה שסתומים כדי לראות אם ישנה הצטברות של בוצה.

בדיקת מערכת הקירור

למנוע עצמו יש מערכת קירור פנימית הדואגת לשמירה על טמפרטורה רצויה במנוע במהלך הנסיעה. חשוב מאוד לבדוק אם המערכת תקינה, התחממות יתר של המנוע עלולה להוביל לנזקים למנוע ואף להשבתה של הרכב.

בדיקות לאחר התקנת המנוע

לאחר התקנת המנוע על המכונאי לבצע בדיקות נוספות, עליו לוודא כי ההנעה תקינה, שאין פספוסי הצתה וכי כל מערכת המנוע פועלת תקין ברכב עליו הוא חובר.

סרטון המציג בדיקת מנוע מיבוא אשר מתבצעת ע”י מכונאים של מרכז המנוע:

טיפים כללים נוספים לרכישה נבונה של מנוע מיבוא

  • קילומטראז’ – רצוי לוודא כי המנוע לא גמע ק”מ רבים באופן חריג, כך שלא תשקיעו כסף רב על מנוע שחוק.
  • מנוע שלם – המנוע יכול להיות תקין, אך ייתכן כי עבר שיפוץ והוא מורכב מחלקים שונים. במידה ואתם מקבלים מנוע מייבוא המטרה היא לקבל אותו במצב שלם, כיחידה אחת מהמנוע שפורק ולא מנוע שניזוק ועבר תיקון שלא ברור מה טיבו.
  • בחרו בספק אמין –  בדומה לתחומים אחרים, גם תחום ייבוא המנועים מחו”ל מלא באנשים שיציעו לכם “מציאה”, סביר להניח במחיר שהינו נמוך באופן משמעותי ממחירי השוק. אין מציאות, לרוב, עבור המחיר הזול, תקבלו מנוע בעייתי, בלי אבא ובלי אמא, בלי תיעוד, פירוט טכני, בלי הרכבה או בדיקה, בקיצור – משהו שאתם לא רוצים להסתבך איתו, אפילו לא בחינם. מכאן, שספק אמין הוא ספק שלא רק עושה עליכם רושם טוב, אלא גם מגבה את הרושם הזה במעשים: הוא מתקין את המנוע בעצמו, עורך את הבדיקות, מגבה ומתעד, ואחרי ההתקנה, הוא גם נוסע איתכם לנסיעת מבחן, שבמהלכה, תוכלו לבדוק שהמנוע אכן עובד כשורה וכמובטח.
  • אחריות – מנועים מיובאים אמינים מגיעים עם אחריות, שרכיביה עשויים להשתנות בין ספק אחד לאחר. בידקו מה כוללת אחריות כזו ובררו מה משך תקופת הזמן שעליה חלה האחריות כשחובה שהיא תהיה לטווח של 3 חודשים לפחות. דאגו לקבל את האחריות בכתב ולא בעל פה, כך שאם משהו ישתבש, תוכלו להשתמש בה.

טיפים הקשורים לתהליך רישום המנוע

חשוב לדעת כי במידה ואתם מחליפים את המנוע יש לבצע רישום במשרד הרישוי, לשם עדכון מספר המנוע ברישיון הרכב ולאחר מכן יש לעדכן את חברת הביטוח. בפניה למשרד הרישוי יש להציג גם שטר מכר עם מספר הרכב ממנו הוצא המנוע ממנו הוצא המנוע וכן הצגת אישור של הרכבת המנוע החלופי מטעם מוסך מורשה. אי לכך, חשוב לפנות למוסך אמין ומקצועי שיספק את כל המסמכים הנדרשים באופן מסודר.

 

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן