אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות ניסאן קשקאי

ניסאן קשקאי הוא רכב שטח פופולרי בישראל, אשר כבר בדור הראשון שלו זכה לתשומת לב רבה של ציבור הנהגים. לא מפתיע כי קשקאי מחזיק מעמד לאורך שנים ועדיין נמצא בין הרכבים הנמכרים ביותר. עיצוב אלגנטי, צריכת דלק נמוכה ומרווח רגליים רחב בגחון הם היתרונות שאהבו במיוחד בעלי רכב זו. יחד עם זאת, גרסאות מסוימות של קשקאי סובלות מבעיות מנוע אשר עליהן ברצוננו לדבר במאמר זה.

תוכן עניינים

מאפייני מנועי ניסאן קשקאי ובעיות נפוצות

בדור השני של ניסאן קשקאי מצויד במנועים 1.2 ליטר טורבו החדש, במנוע אטמוספרי חזק בנפח של 2.0 ליטר ומנוע 1.6 ליטר הפועל על דיזל. המאפיינים הטכניים של המנועים האלו כמו גם הפרמטרים של הרכבתם הם שונים באופן משמעותי. אבל לכל אחד מהם יש בעיות מוכרות משלו.

מנוע בנזין אטמוספרי 2.0

המנוע האטמוספרי ה-2.0 של ניסאן קשקאי הוא מנוע ותיק שכבר הוכיח את עצמו מזמן בדבר האמינות שלו לאורך השנים. מנוע זה מורכב מבלוק אלומיניום עם ארבעה צילינדרים ו-16 שסתומים. עם זאת, למנוע זה אין מגדשי לחץ לשסתומים, אשר מהווה חסרון מובהק. כמו כן, בעיה נפוצה של סוג מנוע זה היא בטבעות הבוכנה, שגורמת  לצריכת שמן מוגברת גם עם קילומטראז’ נמוך של הרכב. לעיתים קרובות ניתן גם לראות את הבעיה בראשי הצילינדרים המתבטאת בקירות דקים למדי. בגלל הפגם הזה מופיעים סדקים סביב הצילינדר הראשון והרביעי – עקב ההתחממות היתר ואף כתוצאה מהחלפה רשלנית של המצתים.

מנוע בנזין 1.2 טורבו

למנוע ה-1.2 ליטר טורבו בניסאן קשקאי ישנה רמה גבוהה של ביצועים ומומנט מעולה עם צריכת דלק מינימלית. למערכת הזרקת הדלק במנוע זה יש סוג ישיר. עם זאת, נפח המנוע הוא יחסית קטן, והוא גם מאוד רגיש לאיכות הדלק. כמו כן, תושבות המנוע, ובמיוחד האחוריות, הן רגישות לטלטולים ונשחקות כבר ב-60 האלף ה’קילומטרים הראשונים.

מנוע דיזל 1.6

מנוע ניסאן קשקאי ה-1.6 דיזל מעניין לא פחות משניים האחרים שעליהם דיברנו לעיל. הוא מספק חיסכון טוב יותר בדלק מכל האחרים ומאפשר רמה מינימלית של זיהום סביבתי במהלך הפעולה. מנוע זה לא נוטה להתחממות יתר, אך בסיבוב של 150-160 אלף קילומטרים צפויה תקלה בתרמוסטט והמשאבה. כמו כן, עלולות להתרחש גם נזילות שמן מאטמי השמן. הדיזל זה אינו מצריך יותר מדי תדלוק בדלק, אך התדלוק בסולר באיכות נמוכה משפיע באופן ניכר על ביצועיו.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן