אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות טויוטה קורולה

טויוטה קורולה זהו אחד מדגמי הרכב הנפוצים והפופולאריים בישראל, כדאי להכיר את התקלות הנפוצות במנועי הדגם המבוקש לשם תחזוקה נכונה ומתן טיפול במקרה של חשד לתקלה במנוע.

תוכן עניינים

תקלות מנוע טויוטה קורולה

המכוניות היפניות צברו מוניטין רב של אמינות לאורך השנים, רכבים אלה מתאפיינים בכמות תקלות נמוכה ביחס ליצרניות אחרות, כשהן שומרות גם על ערך הרכב לאורך הזמן. הקורולה היא אחת הדגמים התיקים והפופולאריים ביותר של קונצרן הרכב היפני, כשלאורך השנים הרכב השתדרג והשתפר מכנית וחיצונית. יחד עם זאת, שמירת ערך הרכב דורשת גם אחריות מצד בעלי הרכב, כשתחזוקה לא נכונה עלולה לגרום לנזקים שונים לרכב, ולמנוע. במאמר הבא נפרט על התקלות והכשלים הנפוצים ביותר בטויוטה קורולה הקשורות לביצועי המנוע ומערכות ברכב הקשורות אליו אשר דווחו לאורך השנים:

צריכת שמן גבוהה בחלק מהדגמים

חלק מדגמי טויוטה קורולה, במיוחד אלו עם מנוע 1.8 ליטר 4 צילינדרים, חוו צריכת שמן גבוהה מהרגיל, מה שמצריך תדירות החלפת שמן גבוהה, מדובר בתקלת יצרן וטויוטה העניקה כיסוי אחריות מורחב לרכבים שנמצא כי הם נפגעו מכך.

בעיות בשרשרת התזמון

בחלק מדגמי קורולה הכוללים שרשרות תזמון נמצא כי ישנה תקלות ברצועה. ניתן לזהות תקלה ברצועה זו אם שומעים רעשים חריגים מהמנוע, האצת רכב שאינה תקינה וכשלים שונים במנוע.

בעיות במערכת VVT-i (תזמון שסתומים משתנה)

מערכת זו נועדה לשיפור ביצועי מנוע באמצעות חיישנים שונים ברכב כדי למקסם את התזמון. דווח על תקלות במערכת זו בחלק מדגמי קורולה, אשר מתבטאות בדליפת שמן, בעיות בחיישן מיקום גל הזיזים, ביצועי מנוע ירודים כולל צריכת דלק גרועה.

תקלות בממיר הקטליטי

במקרים מסוימים, הממיר הקטליטי במנוע הקורולה עלול להיכשל בטרם עת. התסמינים יכולים לכלול ירידה בביצועי המנוע, נורית בדיקת מנוע מוארת ובעיות הקשורות לפליטה. בעיה זו אינה ייחודית לקורולה ויכולה להתרחש ברכבים מיצרנים שונים. יש לציין גם כי בישראל אנו סובלים מבעיות של גניבות ממירים קטליטים, וחשוב לבצע פעולות מניעה של גניבת הממירים אם זה באמצעות מיגון או חניית הרכב במקומות סגורים ובטוחים יותר שאינם “קוראים” לגנב.

כשל בסליל ההצתה

סלילי הצתה פגומים עלולים לגרום לתקלות ולבעיות בביצועי המנוע. חלק מדגמי הקורולה חוו בעיות עם תקלות בסליל ההצתה, מה שהוביל לבעיות בהאצה, צריכת דלק ירודה והדלקה של נורת מנוע בלוח המחוונים.

חשוב לציין כי השכיחות והחומרה של תקלות אלו עשויות להשתנות בהתאם לשנת הדגם הספציפית ולגרסת המנוע של הקורולה. על מנת למנוע כשלים כאלה חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת ובזמן, טיפול מיידי במקרים של תקלה או חשד לכך. פעולות אלו עשויות להקטין כשלים ברכב ולהאריך את תוחלת חיי המנוע של הטויוטה קורולה שלכם וחלקיו. בנוסף, רצוי להתעדכן בפרסומים השנים של יצרן הרכב כדי להתדכן על תקלות ייצור ועדכונים על מנת לטפל ולתחזק את הרכב בצורה היעילה ביותר. 

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן