אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות מאזדה 3

מאזדה 3 הינו אחד מדגמי הרכב הפופולריים בישראל, כדאי להכיר את התקלות הנפוצות במנועי הדגם המבוקש לשם תחזוקה נכונה ומתן טיפול במקרה של חשד לתקלה במנוע.

תוכן עניינים

תקלות מנוע מאזדה 3

מאזדה 3 נחשב לאחד הרכבים הפופולאריים בישראל, שילוב של נוחות ואמינות שנצברה לאורך השנים הפכו את יצרנית הרכב לאחת המבוקשות בארץ כשהפופולריות הגדולה מתבטאת גם בעליות המחיר ושמירת הערך של דגמי הרכב של החברה. מאזדה 3 החדשה הביאה עמה לצד כל אלה גם עיצוב חדשני מה שהוביל  לכך שתוך זמן קצר הדגם הציף את כבישי ישראל וטיפס לפסגת הרכבים הפופולריים בישראל. אין ספק כי מדובר ברכב איכותי ואמין, אך בדומה לכל רכב עלולות להיווצר בו תקלות שונות, בין אם עקב תחזוקה לא נכונה, או שחיקה לאורך הזמן. במאמר נציין את התקלות והכשלים הנפוצים ביותר במנוע מאזדה 3 אשר דווחו לאורך השנים:

רצועת טיימינג

רצועת התזמון הינה חיונית מאוד לפעולת המנוע ומתזמנת את פעילות השסתומים והבכונות. נמצא כי בדגמי 2010-2013 היו דיווחים על תקלות ברצועה, דבר שמצריך טיפול מיידי למניעת נזק חמור למנוע.

תקלות בסליל ההצתה

סליל הצתה (קויל) הוא רכיב חשוב במערכת ההצתה וההתנעה של הרכב ומאפשר את הפעלת המנוע. נמצא כי  חלק מהדגמים של מאזדה 3 חוו תקלות בסליל ההצעתה מה שמוביל לביצעי מנוע ירודים, צריכת דלק גבוהה והפעלה של נורת בדוק מנוע בלוח המחוונים.

בעיות במשאבת דלק

דווחו תקלות גם במשאבת דלק בחלק מדגמי מאזדה 3. תקלות אלה עלולות להוביל לבעייה בהתנעה של המנוע, היחלשותו ובמקרים מסוימים אף לעצירה של הרכב בזמן הנסיעה.

בעיות בבית המצערת

למצערת יש תפקיד חשוב לתפקוד המנוע, היא מווסתת את כמות האוויר אשר מוזמרת אליו, זאת בהתאם לעוצמת הלחיצה של נהג הרכב על דוושת הגז. נמצא כי בחלק מהדגמים היו תקלות או לכלכוך בגוף של המצערת, מה שעלול לפגוע בתפקוד המצערת, כניסה להילוך סרק או עצירה של הרכב.

בעיות במערכת VVT (Variable Valve Timing)

כשמה כן היא, מערכת זו אחראית על תזמון השסתומים זאת לשם נצילות משופרת ושדרוג ביצועי המנוע. בין התקלות הנפוצות שדווחו בהקשר למערכת זו: דליפות שמן, חיישני גל זיזים לא מפוקסים ותקלות נוספות של רכיבי המערכת, כשלים אלה עלולים לפגום משמעותית בביצועי המנוע.

יש לציין כי התקלות הנ”ל דווחו במשך השנים עברו דגמים שונים של מאזדה 3, כך שמדובר בתקלות כלליות אשר עלולות להשתנות בסוג שלהן ובמידת השכיחות שלהן בהתאם לשנתון ולמודל הרלוונטי של הרכב. על כל מקרה חשוב להיות מודעים לתקלות השונות אשר עלולות להיווצר במנועי מאזדה 3 ובכלל ולהקפיד על תחזוקה נכונה וטיפולים במועד.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן