אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות שברולט קרוז

שברולט קרוז זהו אחד מדגמי השברולט הנפוצים ביותר ובאופן כללי נחשב לאחד מהרכבים הנפוצים והפופולאריים בישראל. חשוב ללמוד ולהכיר את הכשלים והתקלות הנפוצות ביותר במנועי דגם זה על מנת לתחזק את הרכב והמנוע בצורה האופטימלית ביותר כדי לשמר את ערך חיי הרכב ולהאריך את חיי המנוע.

תוכן עניינים

הביצועים והאמינות של של דגמי שברולט השתפרו לאורך השנים (דגמים ישנים של היצרן האמריקאי הביאו לו קצת שם רע) וכיום רכבי שברולט בקטגוריות השונות שוטפים את הארץ וזוכים לביקורות טובות. במאמר זה נתמקד בשברולט קרוז ונלמד על תקלות המנוע (שעלולות להתרחש במנוע של רכב אחר) הנפוצות ביותר שדווחו ספציפית על שברולט קרוז לאורך השנים:

דליפה של נוזל קירור

 

דווח על דליפות נוזל קירור בחלק מדגמי שברולט קרוז. דליפה זו עלולה להוביל להתחממות יתר של המנוע ולנזק כבד במידה והדליפה לא תטופל בזמן. דליפות אלו יכולות להיווצר במשאבות מים, צינורות רדיאטור או באטמים פגומים. חשוב לטפל בדליפות נוזל קירור באופן מיידי כדי למנוע התחממות יתר ונזק למנוע.

כשל במגדש טורבו

שברולט קרוז מציעה מנועי טורבו בחלק מהדגמים ודווח על כשלים במגדש טורבו. התסמינים עשויים לכלול אובדן כוח, עשן מוגזם מהמפלט או רעש חזק שנשמע כמו יבבה. כשלים במגדש טורבו מצריכים לעתים קרובות החלפה או שיפוץ של יחידת מגדש הטורבו.

בעיות במערכת PCV (שסתום אוורור ארכובה חיובי)

דווח על תקלות במערכת ה-PCV בחלק מנועים של שברולט קרוז. מערכת זו נועדה בין היתר לצמצם את רמות זיהום האוויר ברכב באמצעות שסתומים שמסוותים את כמות התערובת בהתאם לפעילות המנוע. תקלות במערכת עלולות לגרום לצריכת שמן מוגברת, ירידה ביעילות של הדלק ופגיעה כללית בביצועי המנוע. 

בעיות בסעפת יניקה

דווח על כשלים באטם של סעפת יניקה בשברולט קרוז. אטם פגום עלול לגרום לדליפות ואקום, להוביל לסרק (מצב בו הסל”ד נמוך מידי כשהמנוע עומד בסרק או שהוא גבוה מידי), ירידה בביצועי המנוע או אפילו עצירה.

בעיות תיבת הילוכים

למרות שאינן ספציפיות למנוע, ראוי להזכיר שחלק מדגמי שברולט קרוז חוו בעיות תיבת הילוכים (בסוגי תיבות ההילוכים השונות בדגש על DSG), כגון העברת הילוכים גסה, החלקה או בלאי. בעיות אלו עלולות להשפיע על ביצועי המנוע ועל כושר הנהיגה הכוללים.

חשוב לציין ששכיחות וחומרת תקלות אלו עשויות להשתנות בהתאם לשנת הדגם הספציפית ולגרסת המנוע של שברולט קרוז. תחזוקה שוטפת, הקפדה על טיפולי מומלצים בהתאם לדרישות היצרן וטיפול / פניה למוסך בכל מקרה של תקלה או חשד לכך יכולים לסייע בהפחתת בעיות אלו ולהאריך את תוחלת חיי המנוע. 

כיצד מטפלים בתקלות מנוע שברולט קרוז ובכלל?

על מנת לטפל בתקלה יש לפנות למוסך המתמחה בתחום המנועים לרכב לשם איתור מדויק של מקור התקלה ולשם מתן טיפול מתאים. התקלה עלולה להיווצר על ידי כשל באחד מחלקי הרכב שמשפיעים על ביצועי המנוע או עקב תקלה באחד מרכיבי המנוע. לאחר הבדיקה ניתן יהיה לקבוע אם ניתן לטפל בתקלה או להחליף את אחד הרכבים של המנוע או אם יש צורך לבצע שיפוץ כללי (אוברול) של המנוע או להחליף את המנוע לגמרי עקב אי יכולת לתקן את התקלה או שהתיקון אינו משתלם כספית עקב הנזק החמור.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן