אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

אל תעשה: פעולות שעשויות לפגוע במנוע הרכב

פעילות המנוע היא הבסיס של הרכב ולא ניתן לנסוע בלעדיו, זהו גם אחד מהחלקים היקרים ביותר המותקנים בו. לכן, קיימת חשיבות גבוהה בשימור מצבו לאורך זמן ומניעת בלאי. אספנו עבורכם מספר פעולות שעשויות לגרום לפגיעה ארוכת טווח במנוע.

מנוע רכב אל תעשה

המתנה קלה טרם תחילת הנסיעה

לאחר מספר שעות שבהן הרכב עמד ללא תנועה, המנוע עדיין קר. אם תתחילו לנסוע באופן מידי אתם עשויים לגרום לו נזק. מדוע? זאת משום שהשמן עדיין לא התחמם והוא עדיין לא מכסה את הרכיבים הרגישים שמתייבשים בקלות. עדיף להתניע את הרכב, להמתין כדקה ולאחר מכן להתחיל לנסוע ברכות, בטורים נמוכים ללא האצות מיותרות.

אל תדחו החלפת שמן מנוע

בכלי־רכב חדישים יותר התדירות של החלפת השמן היא תהא לרוב נמוכה יותר. יחד עם זאת, שמן ישן ומלוכלך פוגע במנוע, ולכן חשוב לבצע את החלפת השמנים והמסננים על פי הגדרות היצרן. אל תדחו זאת משום שהדבר יגרום לא רק לנזק למנוע, אלא גם ל”זלילת” דלק מיותרת והצטברות של לכלוך בחלקים הפנימיים של הרכב. בנוסף, חשוב להמשיך ולהשתמש בשמנים סינטטיים איכותיים ולא בשמנים מינרליים זולים.

הרכב מתחמם? אל תמשיכו בנהיגה

דרך נוספת לפגוע ברכב בצורה חמורה היא להמשיך לנסוע למרות שהוא התחמם יתר על המידה. שימו לב לשעון על לוח המחוונים וודאו כי מד הטמפרטורה נמצא במרכז. אם הוא מתחיל לעלות זה הזמן לתת לרכב לעמוד מעט ולהתקרר ולבדוק לאחר מכן את הסיבה להתחממות. אפשרות נוספת היא לפתוח את החימום ברכב ולתת לחלק מהחום להשתחרר. לאחר מכן, אם הרכב מפסיק להתחמם ניתן להמשיך לנסוע בו בבטחה. נסיעה כאשר הרכב חם מדי יכולה להרוס בקלות מנוע רכב ולגרום להוצאה מיותרת.

שטיפת מנוע לקויה

חלק מבעלי כלי־רכב ישנים בוחרים לשטוף את המנוע בשל שיקולים אסתטיים. נכון, מנוע הוא בדרך כלל מפויח, ועשוי להיות מכוער. אך שטיפה מיותרת שמתבצעת בחוסר זהירות עשויה לגרום לנזק ארוך טווח לחלקים הפנימיים בו. רוצים לנקות את החלק הפנימי של הרכב? עדיף לחכות לזמן שבו המנוע קריר ולהעביר מטלית לחה בעדינות.

תגיות: מנוע
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן