אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

בריחת קומפרסיה במנוע

הרכב לא סוחב? ייתכן כי ישנה בריחת לחץ מאחד הצילינדרים של המנוע. במקרה כי זוהתה תקלה כזאת או במקרה של חשד לבריחה יש לבצע אבחון מדויק של התקלה ולטפל בה בהקדם האפשרי על מנת למנוע נזק כבד של המנוע.

 

קומפרסיה מנוע רכב

 

מהי בריחת קומפרסיה?

בריחת קומפרסיה (לחץ) זהו מצב בו אין אטימה באחד הצילינדרים של המנוע. בצילינדר מופק לחץ באמצעות בוכנה על ידי פעולות דחיסה (של תערובת אוויר-דלק)  ופליטה (של הגזי הפליטה השרופים) ומצב של לחץ נמוך התערבות לא תגיע לטמפרטורה המתאימה, לא תתבצע שריפה כהלכה בתא השריפה מה שיובל לאי תקינות בפעולת המנוע וזה יתבטא בתחושה שהרכב מזייף ואינו סוחב, כאשר לאורך זמן הדבר עלול גם להוביל לבעיות שונות בחלקי המנוע השונים (רינגים, בוכנות, איבוד המים ברכב ועוד).

גורמים ואמצעים לאיתור בריחת הלחץ

הבריחה יכולה להתרחש עקב גורמים שונים, כגון: רינגים שחוקים, שסתום תקול, סדק באחד מרכיבי המנוע, סליבים, פלאגים שלא מוברגים כהלכה ועוד. בדיקת קומפרסיה מקצועית באמצעות שעון לחץ (למדידת הלחץ) שבודקת את מידת לחץ האוויר הדחוס בצילינדר ובדיקת קומפרסיה הפוכה (באמצעות קומפרסור וצינור) שמכונה גם בדיקת נפילת לחץ ובודקת דליפות לחץ בכל אחד מהצילינדרים יספקו את המידע המלא אודות בריחת קומפרסיה ועל התקלה המכאנית במנוע במידה וישנה.

אם נמצא במסגרת הבדיקה כי ישנו לחץ דחיסה נמוך עם דליפה מזערית ייתכן כי הגורם לבעיה הוא תזמון שסתום שאינו מדויק. אם הלחץ תקין עם דליפה קטנה עם החטאת ניצוץ קיימת סבירות כי מדובר בצילינדר תקול או מצת פגום.

בדיקה ממוחשבת לעומת בדיקת קומפרסיה ולחץ הפוך

כפי שצוין לעיל, הבדיקה האידיאלית לאיתור בריחת קומפרסיה ובעיות מכאניות אחרות במנוע זה שילוב של בדיקת קומפרסיה ולחץ הפוך (נפילת לחץ). ניתן לבצע גם בדיקה ממוחשבת (הנהוגה במכוני בדיקה) אך היא אינה מספקת מידע מלא, היא מודדת את צריכת הזרם של המתנע ומספקת מידע כללי על מצב המנוע. מדובר בבדיקה פשוטה ומהירה יותר אך היא פחות מדויקת במקרים של בריחת קומפרסיה.

מה עושים במקרה של בריחת קומפרסיה?

חשוב לטפל בבעיה בהקדם במוסך מקצועי. נסיעה עם צילינדר עם קומפרסיה נמוכה עלולה לגרום לשחיקה גבוהה בשאר הצילינדרים ולנזק למנוע לאורך הזמן עד למצב של השבתה. הטיפולים האפשריים הם שיפוץ ראש מנוע, שיפוץ מנוע כללי (אוברול) או החלפת מנוע מיבוא. במקרה של בריחת קומפרסיה ברכב שלכם (או חשד לכך) אתם מוזמנים להגיע אל מרכז המנוע, אנו נבצע בדיקה מקיפה כדי לאתר מקור התקלה ולהעניק טיפול מתאים בהתאם לממצאים.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן