אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

הארכת חיי מנוע הרכב

האם חשבתם פעם – כמה זמן יכול להחזיק מנוע ברכב? בסופו של דבר מדובר בחלק העיקרי ברכב, שעובד ללא הפוגה בעת פעולת הרכב: מה בעצם אורך חייו של מנוע ממוצע? ומה ניתן לעשות בכדי לשמור עליו באופן המיטבי?

החטאת ניצוץ במנוע

 

החדשות הטובות הן שהמנועים המיוצרים כיום יכולים להחזיק מעמד למשך מאות אלפי קילומטרים. עם זאת, כל זה לא יתאפשר ללא תחזוקה שוטפת ושגרת  טיפולים מתאימה. מנוע שנמצא בשימוש של בעל רכב זהיר, לא אגרסיבי ומטפל היטב ברכבו יגלו ביצועים טובים למשך זמן רב. 

ישנה תקלה או חשד לתקלה? פנה אל המוסך בהקדם

אם ברצונך להאריך את חייו של המנוע שלך ככל שניתן, חשוב לא לדחות טיפול בעת תקלה: התחממות יתר, משאבת מים תקולה או כל תקלה אחרת שגורמת לנורת בדוק מנוע (Check Engine) לדלוק – יש להתייחס בהקדם ולהגיע למוסך לצורך טיפול איכותי שימנע נזקים וישפר את תפקוד המנוע. חשוב לא להמשיך “לסחוב” גם אם אתם בטוחים שסיבת הדלקת הנורה ברורה לכם ואינה אקוטית. חשוב לדעת שחלק ממנועי הרכב אינם בעלי סיבולת גבוהה לתקלות מסויימות, גם הפחות חמורות שביניהן, ולכן בכל מקרה של נורת מנוע שדולקת – מומלץ להגיע בהקדם למוסך.

תחזוקה נכונה

נקודה נוספת שיש לשים לב אליה על מנת להאריך את חיי המנוע היא הקפדה על תחזוקת הרכב, כמו החלפת נוזל מנוע ושמן מנוע בזמן, החלפת מסננים מידי תקופה ועוד. תחזוקה זו שומרת על תקינות חלקי המנוע השונים לזמן ארוך: שסתומים, מיסבים, בוכנות, רצועת התזמון וההילוכים, ותמנע מהם בלאי או שחיקה מוקדמת. 

חשוב גם לשים לב ככל שניתן לטמפרטורת המנוע: חימום יתר של המנוע, גם אם נעצר בזמן, עלול לגרום לנזק משמעותי ולעיתים אף בלתי הפיך במנוע. מנוע ברכב שמשמש לגרירה או עובד בעומסים גבוהים עובד קשה מהרגיל ומועד ליותר בעיות מרכב רגיל. במצב זה יש להקפיד על תחזוקה טובה יותר ולעיתים קרובות יותר וטיפולים איכותיים בעת הצורך.

נהיגה נכונה

דבר אחרון וחשוב בהחלט: תרבות הנהיגה. זה לא סוד שבארץ שלנו הנהיגה אגרסיבית יותר, סבלנות הנהגים פחותה יותר, ובאופן כללי רכבים בישראל עשויים לסבול מכמות רבה יותר של תקלות שונות. חשוב לדעת לנהוג (תרתי משמע) ברכב באופן יותר זהיר, להימנע ממצבים שיצריכו בלימה פתאומית, להקפיד על המהירות המותרת ולהימנע ככל הניתן מחיפזון על הכביש, גם לטובת המנוע וגם לטובת חייכם.

בהקפדה על כל הנקודות האלו תוכלו ליהנות ממנוע בריא יותר ועם סיכויים נמוכים מאוד לתקלות שונות. בהצלחה!

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן