אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

החטאת ניצוץ במנוע

כאשר מתרחשת החטאת ניצוץ במנוע הרכב, יורגשו לרוב טלטלות או רעידות מכיוון המנוע, והמנוע יתחיל “לגמגם” בעקבות אובדן הכוח. לעיתים החטאת ניצוץ לא תהיה האפשרות הראשונה שעליה נחשוב במצבים מסוג זה, שכן מצבים של רעידות או אובדן כוח במנוע אינם מגיעים רק על רקע בעיה זו.

 

החטאת ניצוץ במנוע

 

בדיקת החטאת ניצוץ ברכב ישן

עם זאת, כאשר מדובר ברכב ישן, קרוב לוודאי שבמצב זה יהיה מדובר על תקלה מסוג החטאת ניצוץ, כיוון שבאלו לרוב לא מותקנים אותם החיישנים שאמונים על מניעת מצבים מסוג זה. אחד הגורמים להחטאת ניצוץ במקרה של רכב ישן הוא תקלה במשאבת הדלק. ניתן יהיה לראות את הבעיה באופן ויזואלי על ידי בחינה של הצילינדרים: צבע המצת בצילינדר הבעייתי יהיה אפור או כהה יותר מהאחרים.

בשלב הבא, יהיה צורך לבדוק את כבל המצת, לאבחון קרעים או שחיקה.

בדיקת החטאת ניצוץ ברכב חדש

ברכבים חדשים, לעומת זאת, בעיית החטאת ניצוץ תמיד תגרום לנורת הבדוק-מנוע (Check Engine) להידלק. ברכבים אלו לרוב ניתן יהיה לדעת מהו הצילינדר הבעייתי לפי קריאת הקוד ממחשב הרכב, אך בכל אופן יהיה צורך בבדיקת הכבלים והמצתים על מנת לדעת האם הבעיה קשורה למזרק של הצילינדר או למערכת ההצתה. 

אחת הדרכים שבה משתמשים מכונאי הרכב על מנת לבדוק זאת היא על ידי הפעלת המנוע בסרק במהירות גבוהה, ולאחר מכן הוצאת המוליכים מיחידת סלילי ההצתה, אחד אחד. במידה והוצאת אחד המוליכים אינה גורמת לשינוי בביצוע – כנראה שמדובר במצת או בסליל פגום שיהיה צורך להחליף.

במידה ולא שם הבעיה, יש לבדוק את מערכת ההזרקה: מכונאי הרכב עושים שימוש במודד על מנת לבדוק את עוצמת ההתנגדות בכל מזרק, על ידי ניתוקו וחיבורו למכשיר המודד. ערכים מעבר לטווח מראים שיש צורך להחליף מזרק. גם משאבת דלק יכולה להיות מקורה הבעיה במקרה זה, ואז יש לבצע בדיקת לחץ עם הציוד המתאים. פעולה זו נעשית על ידיד מכונאי רכב מוסמך בלבד, כיוון שמדובר בהתעסקות עם חומר דליק.

חשוב לטפל בבעיה בזמן

במקרה של חשד להחטאת ניצוץ – כל נסיעה במצב כזה עלולה לגרום לנזק חמור יותר במנוע. מצב זה נחשב “קריטי” ויש להגיע לתיקון הבעיה בהקדם.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן