אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

שיפוץ משאבת סולר – הדגשים החשובים

משאבת סולר לפני שיפוץקרוב ל-20% מהרכבים הנוסעים על כבישי ישראל מונעים ע”י סולר (דיזל) – פרטיים, מסחריים, אוטובוסים, משאיות ועוד. משאבות הסולר שבמכוניות אלו נחשבות לאחד מרכיבי המנוע החשובים ביותר, וגם לכאלה שהחלפתן נחשבת לעניין יקר למדיי. אז מה עושים? במילה אחת – משפצים.

מהם הדגשים בעת שיפוץ משאבת סולר? והיכן ניתן לבצע את המשימה? להלן מידע מועיל שיענה לכם על כך.

מדוע חשוב לשמור על משאבת סולר תקינה?

תפקידה המרכזי של משאבת הסולר נרמז משמה – לשאוב את הדלק ממכל הדלק, דרך המערכות השונות ועד לצילינדרים של המנוע. משאבת סולר תקולה עלולה בסופו של דבר לגרום לרכב “לא לסחוב”, תביא לבזבוז דלק משווע ואף לתקלות מנוע חמורות יותר.

תקלות נפוצות במשאבת הסולר

אמנם משאבת הסולר נחשבת לרכיב אמין (במיוחד ברכבים החדשים), אך הבלאי והשחיקה מתרחשים בכל עת, ורכיבי המשאבה השונים נוטים להתבלות אחת לכמה עשרות או מאות אלפי ק”מ. בהתאם לזאת, שיפוץ משאבת סולר יכול להידרש כאשר למשל מסנן המשאבה נסתם, מה שעלול לגרום לאוטו לא לסחוב ולקרטע (הקפידו לנקות אותו מדי פעם!).

גם אוויר החודר למשאבה עלול ליצור קשיים בהתנעת האוטו ובעיקר – להביא לפגיעה משמעותית בביצועי המנוע. מעבר לזאת, מזרקי הסולר עלולים להיסתם לפעמים (לרוב בשל הצטברות משקעים) ומומלץ להחליפם במסגרת הטיפולים התקופתיים. תקלה נוספת המתרחשת לעיתים (במיוחד ברכבים הנוסעים בשטח) היא של שבר חיצוני בעיקר באזור משאבת ההזרקה.

תקלות אלו גורמות, במרבית המקרים, לנזילת סולר וירידה בתפקוד המנוע.

כיצד תוכלו לשמור על משאבת הסולר שלכם?

אומנם שיפוץ משאבת הסולר נחשב לזול יותר מהחלפתה לגמרי, אך הוא עדיין עניין יקר יותר מאשר טיפול בתקלות שהוזכרו לעיל. לכן חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת של המשאבה לצד היעדר התעלמות כאשר מופיעים סימני אזהרה. הדבר יכול לחסוך לכם כסף רב. באופן כללי, מומלץ לקיים בדיקה של משאבת הסולר בכל 100,000 ק”מ. הבדיקה הינה קצרה, פשוטה ולא יקרה.

לא-פחות חשוב מכך – חשוב להיות ערניים לשינויים בתפקוד המנוע: רעשים יוצאי דופן, קרטוע, התחממות-יתר, רעידות חריגות ועוד. עשו לעצמכם טובה: אל תתעלמו מסימנים חשודים ואל תתעכבו עם בדיקת העניין. תיקון של 1,000 שקל ומטה עלול לעלות לכם פי חמישה עבור שיפוץ המשאבה או החלפתה לגמרי אם לא תדאגו לתיקון התקלה בזמן.

היכן משפצים משאבת סולר?

מוסכים רבים מציעים שירותי שיפוץ משאבת סולר. חשוב לבדוק שיש ברשותם את הציוד המתאים, הניסיון הנדרש, וכמובן – מומלץ לעשות סקר מחירים קצר לפני קבלת החלטה (אך לא לבחור באופן אוטומטי באפשרות הזולה מכולן).

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן