אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

יבוא מנועים מיפן, אירופה, ארה”ב ולרכב גרמני – מה חשוב לדעת?

באופן בלתי נמנע, כל מנוע סופו לההיהרס ולצאת מכלל פעולה. כאשר דבר מעין זה קורה, ישנה האפשרות להוריד את הרכב מהכביש לגריטה או לחלופין, להחזירו לכשירות מלאה באמצעות החלפת מנוע שמקורו מפירוק מקומי או מיבוא כאשר אין ברירה.

בימינו נהוג לבצע יבוא מנועים מארה”ב, יפן ומדינות שונות באירופה. להלן כל המידע שחשוב שתכירו במידה ותלכו להליך שכזה.

יבוא מנועים מחו”ל – מתי זה מתאים?

יבוא מנועים מיפן, אירופה, ארה"ב ולרכב גרמני – מה חשוב לדעת?ע”פ החוק אין מניעה להחליף מנוע ברכב קיים. המנוע יכול להיות מפירוק מקומי (מחלקי חילוף של רכבים שנגרטו), אך אין שום מניעה לבצע יבוא מנועים מיפן ארה”ב או כל מדינה אחרת. ע”פ רוב, כאשר נמצא מנוע מתאים לרכב כאן בארץ מפירוק מקומי, יש לו עדיפות מאשר מנועי היבוא. הסיבה כפולה וכוללת שיקולי מחיר וכמו כן, מיידיות בזמינות ההתקנה.

אלא שכאשר מדובר ברכב נדיר יחסית בארץ ולא ניתן למצוא מנוע מקומי, אופציית היבוא הופכת להיות האלטרנטיבה המתבקשת. חברות רבות בישראל מתמחות בנושא ואין זו בעיה לבדוק למשל לגבי יבוא מנועים לרכב גרמני שהובא לארץ בייבוא אישי, כשגם יבוא מנועים מארה”ב עבור רכבים אמריקאיים נדירים הוא דבר שניתן לבצע בקלות.

כמובן, שחברות גדולות שמחזיקות אלפי מנועים במחסניהן עשויות להציע מנועים מיבוא שכבר זמינים להתקנה מיידית מבלי שיעלה הצורך בזמן המתנה להזמנת המנוע מחו”ל.

מה חשוב לדעת לפני שפונים לאפשרות היבוא?

ראשית כל חשוב להיות מודעים לכך שלא כל מה שיקר יותר, הוא בהכרח גם יותר טוב. יבוא מנועים מאירופה למשל אינו מבטיח שהמנוע שתקבלו אכן יהיה טוב מהמנוע שתשיגו כאן בארץ. על מנת שמה שתקבלו אכן יהיה איכותי ושווה את העלות הגבוהה יותר לעומת המנועים המקומיים, חשוב לשים לב לדגשים הבאים:

  • קילומטראז’ נמוך – אומנם לא ניתן לדעת את סך הקילומטרים שהמנוע המיובא גמע, אך היבואן שעימו תתקשרו בהחלט יוכל לדעת כמה קילומטרים הוא עוד מסוגל לספק באמצעות בדיקות כאלו ואחרות.
  • טיפולים לפני התקנה וקבלת אחריות ארוכה – יש להתעקש על ביצוע טיפול שוטף למנוע לפני ההתקנה שלו, טיפול ברצועת הטיימינג, החלפת מסתמים ומשאבת השמן. כמו כן על ספק המנועים לבצע בדיקות איכות קפדניות למנוע לפני ולאחר התקנתו. ספק שיקפיד על כך אף לא יהסס להעניק אחריות ארוכה על המנוע ועל העבודה ולהתחייב לאיכותו לאורך זמן.
  • תעודות – כל מנוע מיבוא חייב להיות מצוייד ברשימון יבוא מסודר. חברה שמתמחה ביבוא והתקנת מנועים מפירוק תעניק לכם את כל הניירת המתאימה ואף תציע טיפול בכל הבירוקרטיה הקשורה בכך.

רק התקשרות עם יבואן מנועים איכותי תספק לכם שקט נפשי הן מבחינת תקינות הרכב שלכם והן מבחינה העמידה בכל דרישות החוק.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן