אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

איך מנוע בנזין עובד ?

איך מנוע בנזין עובד – שאלה שכל אדם שעבר תיאוריה אמור לדעת לענות עליה בעצמו, אם זאת 30 שנה לך תזכור… אמנם מנועי בנזין עברו שינויים אדירים ברמה הטכנולוגית מבעבר, מה שאפשר ליעילות שלהם לעלות משמעותית. אם זאת הליבה נשארה אותו דבר, במאמר נרענן את זכרונכם משעורי התיאוריה.

איך מנוע בנזין עובד ?

מנוע בנזין זהו מנוע בעירה פנימית עם בוכנה. אל צילינדר המנוע נשאבת תערובת בנזין ואוויר (פעימת יניקה), הנדחסת על-ידי בוכנה (פעימת דחיסה), תוך עליית הלחץ והטמפרטורה שלה. התערובת מוצתת על-ידי ניצוץ חשמלי. הדלק נשרף במהירות וכך הטמפרטורה והלחץ עולים משמעותית. הגזים הנוצרים בתהליך השריפה דוחפים את הבוכנה ובכך מבצעים עבודה מכאנית. מנגנון הארכובה ממיר את תנועת הבוכנה הקווית לתנועה סיבובית (פעימת הספק). אופן הצתת הדלק המיוחד הביא לכינוי “מנוע הצתה עם ניצוץ חשמלי”. בסוף התהליך, יוצאות שאריות השריפה מבעד לפתחי פליטה (פעימת פליטה).

איך מנוע בנזין עובד?
איך מנוע בנזין עובד?

מנוע בעירה פנימית הפועל בעזרת בנזין, נפוץ לרוב בכלי תחבורה. הוא מורכב מ-4 בוכנות, כאשר כל בוכנה נעה בצילינדר הממוקם בין שתי נקודות – תחתונה ועליונה. תנועת הבוכנה, הנגרמת בלחץ, מאפשרת את הפעלת המנוע. הלחץ נוצר מהצתת תערובת אוויר ודלק בין ראש הצילינדר לנקודה העליונה.

התערובת מאפשרת את פעולת המנוע ו”נרקחת” על-ידי המזרוק או המאייד. לאחר מכן מתקיימת פעולת יניקה על-ידי שסתום אחד לכל הפחות, ואילו שסתומי הפליטה מאפשרים פליטת גזים לאחר שריפתם. להלן הפעולות העיקריות המבוצעות במהלך עבודת מנוע בנזין מצוי:

  • תנועת בוכנות קווית
  • הנעת טלטל
  • הנעת גל ארכובה והמרת התנועה הקווית לתנועה סיבובית
  • סיבוב גלגלי השיניים המחוברים לצירי ההנעה
  • תנועה עוברת לגלגלי הרכב

מנוע בנזין – מדוע דורש תחזוקה?

פעולתו של מנוע בעירה פנימית מחייבת תחזוקה שוטפת וקבועה. עיקר פעולות התחזוקה הינן בדיקת שמן המנוע, החלפת שמן וכו’. חובה לתחזק את המנוע בשל בלאי מואץ ובדיקת תקינות המערכות התומכות. מנוע בנזין לא יכל לפעול בלא תמיכה שוטפת של מערכות דלק, קירור, הצתה וחשמל.

זאת ועוד, תחזוקה מונעת תקלות יסודיות במנוע הבנזין. כאשר אין מספק דלק וכך המנוע מקבל יותר אוויר ופחות בנזין, או במצב בו נחסמת משאבת האוויר כך שאין מספיק אוויר ליצירת התערובת – נוצרת תערובת דלק שאינה איכותית. תקלות נפוצות אחרות (היעדר ניצוץ, היעדר דחיסה) יכולות להימנע על-ידי תחזוקה חכמה של המנוע. דברים נוספים אחרים עשויים להשתבש בזמן פעולת המנוע; לפיכך רצוי להקפיד על תחזוקה שוטפת ועל-פי הוראות יצרן.

לאלו שמעוניינים להרחיב מומלץ לקרוא על מנוע בעירה פנימית באתר ויקיפדיה

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן