אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

תקלות מנוע נפוצות דאצ’יה דאסטר

דאצ’יה דאסטר הוא קרוסאובר קומפקטי אשר מגיע במחיר סביר בין לאלה שקיימים היום. בשל המחיר המשתלם והאמינות הגבוהה יחסית, רכב זה נהנה מהפופולריות הרבה בשוק הישראלי. יחד עם זאת, ככל רכב מכני גם הוא עלול לסבול מתקלות בחלקי הרכב בכלל ובמנוע בפרט. במאמר הבא נתמקד בתקלות מנוע נפוצות של דגם הדאסטר, כשמומלץ לבצע בדיקות מקיפות אודות תקינות המנוע וחלקיו בטרם רכישת הדגם מיד שנייה.

תוכן עניינים

מאפייני המנוע של דאצ’יה דאסטר

דאציה דאסטר מגיע עם המנוע הדיזל 1.5 ליטר טורבו ,המיוצר על ידי חברת רנו. במשך יותר מ-20 שנות קיומו בשוק, מנוע זה שימש את דגמי רכב שונים במספר רב מאוד של וריאציות. יחד עם זאת, קבוצת הבוכנה לא שינתה הרבה. כך, מדובר בקוטר הצילינדר של 76 מ”מ, ומהלך הבוכנה של 80.5 מ”מ. מבין הווריאציות ניתן לראות הבדלים בעיקר במערכת הזרקת הדלק ובמאפייני מגדש הטורבו.

בעיות מנוע נפוצות

בהתחשב בעובדה כי סוג המנוע זה אינו חדש בשוק, הליקויים שלו הוכרו היטב. באופן כללי, מנוע זה נחשב אמין, אבל על מנת לשמור על אורך חיים של קילומטראז’ המגיע ל- 300K ומעלה יש להקפיד על תחזוקה נכונה ושמירה על שגרת טיפולים קבועה. נציג כמה נקודות שיש לקחת בחשבון בהקשר לתקלות נפוצות ותחזוקה נכונה בדגם זה:

  • אחת התלונות הנפוצות ביותר שהתקבלה עבור מנוע זה נוגעת למיסבי ההזזה של טלטל המנוע. כמו כן חשוב להקפיד על החלפת שמן מנוע, כיוון שדיווחים רבים לכשל זה היו קשורים לאי החלפה של השמן. מאז 2008, היצרן המליץ על החלפת שמן המנוע כל 30,000 קילומטרים. ניתן להפחית במידה משמעותית את הסיכון לתקלה זו על ידי הקפדה שימוש בשמן איכותי.
  • יש לשים לב גם למסנן חלקיקים: בחירה בשמן שאינו עומד בדרישות היצרן של המנוע עלולה לגרום לבעיות גם במסנן שנועד להפחית את כמו הזיהום הנפלט מהרכב. חשוב גם גם להניע את הרכב לעיתים תכופות על מנת לשמור על פעילות המסנן ולהימנע מנסיעות קצרות בסוג דגם זה.
  • עליכם גם לא לשכוח את איכות הדלק. כמו בכל מנועי הדיזל, מנוע של דאצ’יה דאסטר לא יסלח לכם על חיסכון בתחנת הדלק.
  • לאחר 80-100 אלף קילומטרים, דווח על תקלות במשאבת הזרקת הדלק, מה שמשפיע שלילית על ביצועי המנוע.
  • ממיר קטליטי – דווח על בעיות נפוצות בממיר הקטליטי בדגמים הישנים יותר (2010-2013).

באופן כללי, שמירה על תחזוקה נכונה וטיפולים מקיפים במוסך מנועים מקצועי עשויה לשמר את מנוע הדאצ’יה שלכם לאורך זמן. יחד עם זאת כדאי להכיר את התקלות הנפוצות במנוע לצד תקלות אחרות בדגם זה על מנת “להקדים תרופה למכה” ולשים דגש על טיפולים ובדיקות יסודיות הקשורות לבעיות וחלקים אלה.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן