אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

רישום מנוע מיבוא – כיצד מבצעים?

בימינו ניתן להחזיר כל רכב שהלך לו המנוע בחזרה לכביש, וזאת מבלי לשבור תוכניות חיסכון ארוכות שנים. הדבר מתאפשר בזכות מנועים שמקורם מייבוא בחו”ל, שזולים יותר ממנועים מקומיים ולעיתים אף שמורים יותר. למעשה, ישנם כלי רכב שבארץ קשה מאוד למצוא עבורם מנוע משומש תואם, כך שאופציית הייבוא היא לא רק זולה עבורם אלא אף הכרחית.

מדובר באופציה חוקית לחלוטין, וכל מה שצריך זה לבצע רישום תקין של המנוע. רישום מנוע מיבוא טומן בחובו הרבה בירוקרטיות, ומייד תבינו כיצד תוכלו להקל על עצמכם ולבצע את התהליך בצורה היעילה ביותר.

חשיבות בחירת הספק

החוק בישראל אומר שניתן להחליף מנוע ברכב שמקורו ממנוע של רכב אחר, כל עוד מדובר באותו המותג (סוג הרכב), נפח, הספק וכמובן סוג הדלק. החוק גם מדגיש כי אין בעיה לייבא מנועים חדשים או משומשים מחו”ל, וניתן להתקינם כל עוד שומרים על ההנחיות שציינו. הדבר החשוב ביותר הוא למצוא ספק אמין ואיכותי, ולעבוד מולו בצורה מסודרת.

יש לקחת בחשבון כי על מנת לבצע רישום מנוע מיבוא, יש הכרח להציג אישור רכישה (שטר מכר) של המנוע וכמו כן, רשומון יבוא מסודר עבורו (מסמך שמתעד בדיוק מהיכן יובא המנוע וע”י מי, וזאת בצירוף חתימה של המכס הישראלי). רק ספק מקצועי יוכל לספק את זה.

תהליך הרישום בישראל

רישום מנוע מיבוא - כיצד מבצעים?בתהליך הרישוי בודק הבוחן כי המנוע שהורכב ברכב הוא אכן זה שמופיע בכל המסמכים מבחינת מספרו הסידורי וכי הוא עומד בתנאים של הנפח, ההספק וסוג הדלק. אדם לא יוכל לבצע רישום מנוע מיבוא ברכבו אם הוא לא מגיע עם כל המסמכים הנדרשים (הוזכרו לעיל) אך בנוסף, יש להגיע עם טופס אישור מהמוסך כאן בישראל שהרכיב את המנוע.

רק לאחר שהבוחן וידא כי כל הטפסים קיימים וחתומים ושמספר המנוע זהה, הוא יחתום על הטופס המתאים (רש/23) שבסופו של דבר מוקלד לתוך מערכת הרישוי הארצית עם כל השינויים.

כך תעשו זאת נכון

בשביל לצלוח את הדרך עם כמה שפחות בעיות, מומלץ מאוד להתקשר עם חברה אשר ייבוא מנועים מחו”ל זהו תחום התמחותה. המדינה אינה מקלה ראש בכל נושא רישום המנועים שמקורם מייבוא ומפירוק, ולכן כל ניסיון לפברק, להטעות או עבודה לא מסודרת מול גורמים בחו”ל עשויים לגרום לכם ללא מעט בעיות והסתבכויות.

חברה מקצועית תבצע עבורכם את כל ההליך הבירוקרטי מול הגורמים הרלוונטיים בארץ ובחו”ל, ואף תעניק לכם אחריות מקיפה על המנוע והעבודה. בשביל השקט הנפשי שלכם, ועמידה בכל דרישות החוק.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן