מרכז המנוע
  • דף בית
  • שירותים
    • החלפת מנוע מיבוא או מפירוק
      • מנועים משומשים מיבוא
    • מנועים לרכב
    • מחשב מנוע
    • שיפוץ והחלפת אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • החלפת / שיפוץ משאבות סולר
    • ניקוי מסנן חלקיקים
  • אודותינו
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 073-2726056
  • English
  • Русский
  • العربية
  • דף בית
  • שירותים
    • החלפת מנוע מיבוא או מפירוק
      • מנועים משומשים מיבוא
    • מנועים לרכב
    • מחשב מנוע
    • שיפוץ והחלפת אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • החלפת / שיפוץ משאבות סולר
    • ניקוי מסנן חלקיקים
  • אודותינו
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 073-2726056
  • English
  • Русский
  • العربية
ניקוי בוצה במנוע
ראשי › בלוג › ניקוי בוצה במנוע

ניקוי בוצה במנוע

הצטברות רפש ולכלוך בוצי בבית הארכובה גורם פעמים רבות לנזקים חמורים במנוע.

מוסכים רבים מסתפקים בדרך כלל ביציקת חומר לניקוי בוצה באגן השמן (“פלאשינג”) ומרוקנים את הנוזל שספח אליו את הלכלוך, לעיתים גם מחליפים את סנן השמן לאחר מכן. הפלאשינג ממיס את השומנים והפיח בזריזות.

עם זאת, לרוב פעולה זו אינה מספיקה, ולאחריה נצפית לעיתים ירידה חדה בלחץ השמן יחד עם הבהוב של נורת השמן על לוח המחוונים, יחד עם נקישות שנשמעות בעת פעולת המנוע. 

הסיבה לכך היא שפלאשינג בלבד אינו מספיק כלל לניקוי כל שאריות הלכלוך והבוצה שהצטברו.

מנוע 10

 

אז כיצד מנקים את הבוצה?

יש לפרק לחלוטין את אגן השמן, שלאחריו יתגלו פעמים רבות שכבות נוספות של טינופת ומשקעי פיח ולכלוך שונים במשמרת (מסנן הרשת) שבמשאבת השמן. לצורך הסרת המשקעים יש צורך בביצוע שטיפה טובה ויסודית של בית הארכובה. את השטיפה הזו מומלץ לבצע פעמיים בשנה.

ללא פירוק מלא של אגן המנוע יישארו רוב משקעי הבוצה והלכלוך במקומם, מה שיגרום נזק למנוע – לעיתים כזה שכבר לא ניתן לתקן.

פעולות נוספות

ישנן מספר פעולות תחזוקה נוספות שמומלץ להקפיד עליהן על מנת למנוע כמה שיותר את היווצרות הבוצה במנוע:

  1. שימוש בשמני מנוע סינתטיים ברמה הגבוהה ביותר, בהתאם לרמת הצמיגות המומלצת לאקלים הארצישראלי. במידה ויצרן הרכב כותב את התקן לשמן המנוע לדגם מסויים – להישמע להוראות.
  2. להחליף את השמן לפחות פעם בשנה או בכל 10 אלף ק”מ שעושה ברכב.
  3. בעת ריקון השמן – לוודא שכמה שיותר שמן ישן יצא מהמנוע, ולחכות לטפטוף איטי מאוד משמן הריקון – מה שמעיד על ריקון כמעט מלא של הנוזל – ואז להוסיף את השמן החדש.

הקפידו על כללי תחזוקה אלו ועל ניקוי יסודי של המערכת. טיפול כזה במוסך יכול להגיע עד לאלף ₪, אך זה תמיד משתלם וחשוב לחיי המנוע.

כתבות רלוונטיות נוספות:

מסנן חלקיקיםניקוי מסנן חלקיקים בדוק מנוע נורהנורות המצביעות על תקלה במנוע ניקוי אינג'קטורים דיזל - כל מה שחשוב לדעתניקוי אינג’קטורים דיזל / בנזין מנוע רכב אל תעשהאל תעשה: פעולות שעשויות לפגוע במנוע הרכב
בוצע במנוע
« הקודם
הבא »
צרו קשר עוד היום
  • הפרטים לצורך קבלת הצעת מחיר, לא יעשה בהם שימוש לרעה או העברה לצד ג'

מרכז המנוע הינו מוסך מוביל העוסק בתחום יבוא, התקנה ושיפוץ מנועים לכל סוגי הרכבים ובמתן פתרונות מתקדמים לשיפוץ חלקים הסובבים את המנוע וקשורים לתפקודו.

מפת האתר

החלפת מנוע מיבוא או מפירוק

מנועים לרכב

שיפוץ טורבו

שיפוץ אינג’קטורים

פוסטים אחרונים

זיהוי תקלות במערכת הקירור במנוע

22 בפברואר 2022

תקלות במערכת הקירור של הרכב הן בין הגורמים הנפוצים ביותר להרס המנוע. את רובן

המשך קריאה »

החלפת פולי מנוע

20 בינואר 2022

פולי המנוע הוא הרכיב שאחראי על ויסות פעולת חגורות המנוע. מדובר ברכיב בצורת גלגלת

המשך קריאה »

יצירת קשר

  • טלפון: 073-2726056
  • כתובת: הסדנא 6, חולון
Facebook Instagram Youtube

מפת הגעה

הצהרת נגישות

Powered by WebResult 

כל הזכויות שמורות – אין להעתיק תוכן (טקסט ותמונות) מהאתר!

תודה, פרטיכם
נקלטו בהצלחה!
אנא ספק/י לנו עוד כמה פרטים על מנת שנוכל לסייע לך בצורה היעילה ביותר
גלילה לראש העמוד
תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס