אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

טיפול במערכת הזרקת דלק

תחזוקה וטיפול תקופתי לרכב הן המלצות שרבים מיישמים. תחזוקת מזרקי הרכב, לעומת זאת, היא המלצה שלא רבים מודעים לה, וחבל. עם הזמן שעובר, מערכת ההזרקה ובכללה המזרקים (או בשמם הנוסף – אינג’קטורים) צוברים פיח ולכלוך, שהופכים למשקעים בתעלות ההזרקה וללכלוך ואף סתימות במזרק הדלק. 

במידה והעניין לא מטופל, המצב יכול להגיע ליעילות נמוכה בביצועי הרכב במקרה הטוב ובמקרה הגרוע יותר – לבעיות רציניות במערכת ההזרקה, שיצריכו שיפוץ או החלפה של מזרקי הדלק.

מערכת ההזרקה

מהם הסימנים לבעיה במזרק הדלק?

במידה ואתם מרגישים שהרכב “לא סוחב” או מתקשה מאוד בהאצה, או במידה והרכב זקוק לדלק רב יותר יחסית לצריכתו הרגילה – ייתכן מאוד שמדובר בבעיה במערכת ההזרקה, שמתבטאת לרוב במזרקים מלוכלכים או סתומים כתוצאה ממשקעי דלק שונים. סימן נוסף לכך הוא כאשר הרכב נכשל בבדיקת הגזים בטסט השנתי. פליטת גזים שלא עומדת בתקן יכולה להעיד על בעיה במזרקים.

טיפולי תחזוקה – למניעת תקלות ולחיסכון בעלויות

באמצעות תחזוקה שוטפת וטיפול תקופתי במערכת ההזרקה ניתן למנוע הגעה למצב שמצריך תיקון האינג’קטורים או החלפתם. תחזוקה זו מתבצעת במספר דרכים:

  1. “אינפוזיה” – מכשיר המכיל חומר ניקוי ומתחבר למזרקי הרכב במקום שבו מתחבר צינור הדלק. החומר שעובר בערכת ההזרקה מנקה היטב את המזרקים מלכלוך, פיח ומשקעים שונים. את בית – המצערת וכן את סעפת היניקה ניתן לנקות באמצעות מכשיר האינפוזיה המתחבר לצינור היניקה.
  2. ניקוי החלקים מחוץ לרכב – פתרון אחר לניקוי המערכת, בו מוציאים את החלקים של מערכת ההזרקה אל מחוץ לרכב ומניחים אותם בתוך אמבט אולטראסוני, עם חומר ניקוי בעל אפקט משמעותי במיוחד. באמצעות גלי קול מיוחדים מתפרק הלכלוך מהחלקים מבפנים ומבחוץ. לאחר התהליך נותרים מזרקי הדלק נקיים לחלוטין. הפתרון הזה נחשב לבעל תוצאות טובות יותר מיועד למי שרוצה להשקיע בתחזוקת המערכת. לאחר הניקוי נהוג להעביר חומר ניקוי פעם נוספת במזרקים, על מנת להוציא כל לכלוך או משקע במידה ונשאר לאחר האמבט.

לאחר פעולת הניקוי ניתן לבדוק את פעולתו של המזרק והאם היא תואמת את הוראות היצרן. הקפדה על טיפול מסוג זה מידי תקופה תמנע הצטברות משקעים ולכלוך במערכת, ותחסוך מכם צורך בתיקונים שוני ובעלויות גבוהות.

 

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן