מרכז המנוע
  • דף בית
  • שירותים
    • החלפת מנוע מיבוא או מפירוק
      • מנועים משומשים מיבוא
    • מנועים לרכב
    • מחשב מנוע
    • שיפוץ והחלפת אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • החלפת / שיפוץ משאבות סולר
    • ניקוי מסנן חלקיקים
  • אודותינו
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 073-2726056
  • English
  • Русский
  • العربية
  • דף בית
  • שירותים
    • החלפת מנוע מיבוא או מפירוק
      • מנועים משומשים מיבוא
    • מנועים לרכב
    • מחשב מנוע
    • שיפוץ והחלפת אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • החלפת / שיפוץ משאבות סולר
    • ניקוי מסנן חלקיקים
  • אודותינו
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 073-2726056
  • English
  • Русский
  • العربية
בדיקת לחץ הפוך במנוע
ראשי › בלוג › בדיקת לחץ הפוך במנוע

בדיקת לחץ הפוך במנוע

“בדיקת לחץ הפוך” הוא המונח המקובל בקרב בעלי מקצוע לבדיקת מצבים של דליפות במנוע, או ליתר דיוק – בצילינדרים. בשונה מבדיקות לחץ אחרות, בבדיקה זו לא בודקים את גובה הלחץ הנוצר אלא את הפסד הלחץ, שמשמעותו – בכמה אחוזים נפל הלחץ? התוצאה מהווה פרמטר לקיומה של דליפה בצילינדרים. הבדיקה אמנם לא נותנת מידע אודות הגורם לתקלה (שסתומים, טבעות, אטם או חלק אחר) אך לפי התוצאות המתקבלות ניתן להסיק מהו.

 

מנוע לחץ הפוך

 

מד הדליפה

מד הדליפה הוא המכשיר איתו ניתן למדוד לחץ הפוך במנוע באמצעות הכנסת אוויר בלחץ מבוקר לחלל הדחיסה. מבנה המכשיר מותאם לצורת המנוע וצינור הלחץ שבו מתחבר למדחס האוויר.

אופן הבדיקה

בטרם הבדיקה מסירים את המצתים במנוע, כך שסיבוב המנוע ייעשה ביתר קלות. בסיום הדחיסה מתבצעת הבדיקה, בעת סגירת השסתומים. בבדיקה מסובבים את גל הארכובה למצב שבו הבוכנות יהיו בנקודה עליונה מתה בעת בדיקת הצילינדר. את המכשיר מחברים למדחס אוויר מצד אחד ולקדח המצת מהצד השני (באמצעות מד הדליפה). האוויר נדחס לצילינדר בלחץ של 7 עד 9 בר. בחלק מהרכבים לחץ הפוך נחשב תקין (כגון רכבים מתוצרת גרמניה או יפן)

חשוב לוודא שהבוכנה לא יורדת מטה בעת לחץ האוויר, וניתן להכניס לצורך כך להילוך יחד עם לחיצת בלם.

אבחון תקלה

כפי שנכתב לעיל, ניתן לאבחן את מקור התקלה לפי סימנים שונים: במידה ותישמע יציאת אוויר מכיוון האגזוז ניתן יהיה להסיק שקיימת דליפה בשסתום הפליטה, אוויר שנשמע יוצא מהמצערת – כנראה שקיימת תקלה בשסתום יניקה, יציאת אוויר מכיוון הנשם מעידה על בעיה או בלאי בטבעות ואוויר שיוצא בצורת בועות מפקק המילוי של הרדיאטור מעיד על פגם באטם ראש המנוע. במידה והתגלתה דליפה קטנה בצילינדרים אך הלחץ שלהם נמוך, כנראה שתזמון השסתום אינו מדוייק.

בשילוב עם בדיקת לחץ רגילה – קומפרסיה, ניתן לאבחן בעיות במערכות אחרות ברכב.

לסיכום

בדיקת דליפות במנוע נעשית באמצעות מכשיר ייעודי לכך, המשתמש בטכניקה של “לחץ הפוך” המסייע באבחון ואיתור תקלות במנוע. יחד עם סימנים שונים ליציאת האוויר ברכב ניתן להסיק על שורש הבעיה ולטפל בה בהתאם.

כתבות רלוונטיות נוספות:

קומפרסיה מנוע רכבבריחת קומפרסיה במנוע תקלות מנועתקלות נפוצות המצריכות בדיקת מנוע בדיקת מחשב מנועבדיקת מחשב מנוע החטאת ניצוץ במנועהחטאת ניצוץ במנוע
לחץ הפוך במנוע תקלות מנוע
« הקודם
הבא »
צרו קשר עוד היום
  • הפרטים לצורך קבלת הצעת מחיר, לא יעשה בהם שימוש לרעה או העברה לצד ג'

מרכז המנוע הינו מוסך מוביל העוסק בתחום יבוא, התקנה ושיפוץ מנועים לכל סוגי הרכבים ובמתן פתרונות מתקדמים לשיפוץ חלקים הסובבים את המנוע וקשורים לתפקודו.

מפת האתר

החלפת מנוע מיבוא או מפירוק

מנועים לרכב

שיפוץ טורבו

שיפוץ אינג’קטורים

פוסטים אחרונים

זיהוי תקלות במערכת הקירור במנוע

22 בפברואר 2022

תקלות במערכת הקירור של הרכב הן בין הגורמים הנפוצים ביותר להרס המנוע. את רובן

המשך קריאה »

החלפת פולי מנוע

20 בינואר 2022

פולי המנוע הוא הרכיב שאחראי על ויסות פעולת חגורות המנוע. מדובר ברכיב בצורת גלגלת

המשך קריאה »

יצירת קשר

  • טלפון: 073-2726056
  • כתובת: הסדנא 6, חולון
Facebook Instagram Youtube

מפת הגעה

הצהרת נגישות

Powered by WebResult 

כל הזכויות שמורות – אין להעתיק תוכן (טקסט ותמונות) מהאתר!

תודה, פרטיכם
נקלטו בהצלחה!
אנא ספק/י לנו עוד כמה פרטים על מנת שנוכל לסייע לך בצורה היעילה ביותר
גלילה לראש העמוד
תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס