אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

בדיקת מחשב מנוע

מחשב ניהול מנוע, או בשמו השני – יחידת בקרת המנוע,  אחראי על ביצוע בקרה על פעולות המנוע, על מנת לשמור על ביצועים טובים, איתור תקלות בעת הצורך ושמירה על רמת זיהום אוויר תקינה. מחשב המנוע מקבל מידע מחלקי המנוע על ידי חיישנים שונים ומשקלל את המידע המתקבל עם מידע מתיבת ההילוכים. בנוסף, המחשב מנהל את חלקי המנוע ומפעיל אותם בתזמון הנכון.

 

בדיקת מחשב מנוע

 

לעיתים קיימות תקלות שונות במחשב ניהול מנוע שיגרמו לבעיה בתפקודי המנוע. לפניכם רשימה של הבדיקות שניתן לערוך באופן עצמאי על מנת לאבחן תקלות או בעיות שונות במחשב:

בדיקה ויזואלית

בדיקה חיצונית שכוללת את בדיקת הפינים שמאחורי היחידה: במידה וכולם שלמים אין בעיה באזור זה. לאחר מכן יש לעבור לבדיקת התקע של היחידה –ניתן להשתמש בהרחה של האזור. אם קיים ריח שרוף או ריח חלודה – כנראה שקיימת בעיה. 

לאחר מכן יש לפתוח את היחידה ולבדוק את תוכנה: בתוך היחידה קיימים השבבים של המחשב על גבי הלוח. בבדיקה חזותית פשוטה ניתן לראות האם מתפתחת קורוזיה ביחידה או האם קיימים בה רכיבים שבורים. במידה וכן, יש צורך להחליף את המחשב.

החלפת היחידה

שיטה נוספת לבדיקת יחידת המחשב היא באמצעות החלפה שלה. שימו לב – ניתן לבצע אותה רק ברכבים ישנים יותר, בהם אין צורך בקידוד היחידה מחדש בהעברה בין רכב לרכב, בניגוד ליחידות המחשב במנועים החדשים – אותם לא ניתן להעביר מרכב לרכב בשל העובדה הם מקודדים.

יש למצוא יחידה מקורית תואמת מאותו דגם מנוע ולהחליף אותה בישנה. במידה והיחידה עובדת כמצופה ומתקשרת היטב עם יחידת הבקרה החשמלית במנוע – סימן שקיימת בעיה ביחידה שהוחלפה.

אבחון באמצעות סורק

ניתן לחבר סורק ליציאת ה- OBD-II של יחידת המחשב. הסורק יעבור על המידה ויידע האם המחשב פולט קודים מסויימים. במידה וקיימת תקלה, המחשב יפלוט קודי תקלות, שיבהירו האם קיימת בעיה ביחידת מחשב ניהול המנוע או באחד מחלקי המנוע ברכב.

ביצוע תהליך אלימינציה

תהליך שבמסגרתו מבצעים סקירה לאבחון הבעיה במחשב. בתהליך זה בודקים את המידע הנקלט במחשב לעומת זה הנפלט ממנו. המידע הנקלט במחשב מגיע מהסוללות, מהמצתים, מהפיוזים ומהחיישנים. המידע הנפלט מגיע אל מזרקי הדלק, משאבת הדלק, המצתים והסטרטר.

באזורי הקלט במחשב בודקים: האם מספיק חשמל מגיע מהסוללה, וכן את רמת המתח דרך המצתים, הפיוזים והחיישנים. באזורי הפלט בודקים: האם המחשב מעביר פקודות למזרקי הדלק, למשאבה, למצתים ולסטרטר. במידה ואחת מפעולות הפלט של המחשב לחלקי המנוע אינה תקינה – ניתן להסיק שקיימת בעיה במחשב עצמו.

תגיות: מחשב מנוע
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן