אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

שיפוץ טורבו – כל מה שצריך לדעת

אחד הדברים החשובים ביותר לבעלי רכבים, הוא כי הרכב שלהם יהיה עד כמה שיותר חסכוני בדלק. על מנת להשיג זאת רבים מהם בוחרים מלכתחילה ברכבים עם מנועי טורבו. מנועים אלו חסכוניים ביותר ואף מציגים יתרונות רבים נוספים לבעל הרכב.

נשאלת השאלה מה עושים כאשר מתגלים ליקויים במערכת הטורבו? אל מי בכלל ניתן לפנות על מנת לבצע שיפוץ טורבו? ומהן האפשרויות השונות? להלן מדריך מקוצר אשר יעשה לכם קצת סדר בעניין.

מה זה בעצם מנוע טורבו?

שיפוץ טורבו - כל מה שצריך לדעתיותר ויותר יצרניות רכבים מציגות בימינו גם דגמי טורבו. כלי רכב אלו חוסכים בצורה משמעותית בדלק ואף מציגים יתרונות רבים נוספים כגון יכולת האצה טובה יותר, מנועים חזקים יותר, ושקטים הרבה יותר. כיצד עובד מנוע הטורבו? ובכן, מנועי הטורבו מנצלים את הגז הנפלט בתהליך שריפת הדלק ליצירת עוד אנרגיה בטרם ישוחררו לאוויר. המנגנון עובד באמצעות פעולתם המשותפת של מספר חלקים שנראים יחדיו כמארז דמוי שבלול. החלקים כוללים טורבינה ומדחס ששואבים את הגז הנפלט ומעשירים את תערובת השריפה של האוויר שבא במגע עם הדלק.

שיפוץ טורבו – מתי הדבר הכרחי?

תקלות שונות עלולות לפגוע במערכת הרכב ולהביא לצורך לבצע שיפוץ טורבו. עניין זה יכול להתרחש כתוצאה מבלאי של זמן אך גם בשל צורת נהיגה ששוחקת אותו, האצות פתאומיות רבות ונסיעה במהירות גבוהה מדי. ישנם סימנים ברורים שמצביעים על כך ש- “הלך מנוע הטורבו”. מבין הבולטים שבהם ניתן למצוא רעשים מהמנוע בזמן האצה וכמו כן, תחושה שהרכב אינו מאיץ כבעבר לצד צריכת דלק גדולה מהרגיל ולעיתים גם עשן לבן וסמיך שיוצא מהאגזוז.

אצל מי כדאי לשפץ מנוע טורבו?

שיפוץ טורבו הוא פעולה שחייבת להתבצע ע”י מומחים שמאבחנים את מקור הבעיה במכלול החלקים של מרכב הטורבו, מתקנים או לחלופין, מחליפים אותם באחרים. במוסכים שאינם מתמחים בכך אין היסוס מלבד החלפת כל רכיב הטורבו לחלוטין, דבר שמייקר מאוד את העלויות ושלא לצורך.

כאשר יוצרים קשר עם חברה שמתמחה בתיקון ושיפוץ מנועים ניתן תמיד לבחור בין רכיבי מנועי טורבו חדשים לצד רכיבים משומשים מרכבים שעברו פירוק. במידה ומדובר ברכב נדיר יחסית בישראל, חברה גדולה ורצינית תוכל לעזור לכם באספקת החלקים ממנועים שעברו פירוק בחו”ל. במילים אחרות – חברה איכותית תשיג לכם תמיד את החלקים המתאימים ביותר לרכבכם, ואף תספק לכם אחריות מלאה על העבודה ועל רכיבי הטורבו.

כך תשמרו על מנוע הטורבו שלכם לאורך זמן

ביצעתם שיפוץ טורבו ברכבכם? על מנת לשמור על המנוע החדש לאורך זמן יש לשמור על הוראות היצרן, אלו כוללים בין היתר הימנעות מהאצות חזקות ופתאומיות כשהמנוע קר ושימוש בשמני מנוע איכותיים בלבד אשר מותאמים לסוג הרכב.

תגיות: טורבו
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן