שיפוץ טורבו

שומעים רעש מעצבן? האוטו לא סוחב?  האוטו מעשן? 

מרכז המנוע מציע ללקוחותיו טיפול במערכת הטורבו במחיר שווה לכל כיס, וזאת, מאחר ואנחנו מקפידים לאבחן את התקלה הקיימת לעומק ואיננו מחליפים חלקים שאין צורך בהחלפתם. דבר, שבמרבית המקרים, הופך את הטיפול אצלנו למשתלם ולזול בהרבה יותר. 

במקרים בהם לא ניתן לתקן את הטורבו ולהחזירו לפעולה, מרכז המנוע מאפשר לכם לרכוש טורבו מקורי תחת פיקוח המפעל ולהתקינו באחריות, כל זאת תחת קורת גג אחת ובמחירים יוצאי דופן.

אנחנו מציעים חלקי טורבו שמקורם בפירוק, טורבו שמשופץ במכון הטורבו המקצועי שלנו או טורבו חדש ומקורי של החברה.

שיפוץ טורבו

תוכן עניינים

מהו מגדש טורבו?

מדגשי הטורבו הופכים עם השנים להיות “סטנדרט” בכל רכב חדש.

הטורבו הופך את האוטו לבעל ביצועים מעולים בעוד ניתן להשיג צריכת דלק מעולה ולכן נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות הן ברכבים בעלי מנועים קטנים והן ברכבים בעלי מנועים גדולים.

הטורבו בנוי מכמה חלקים מרכזיים, בניהם: טורבינה, מדחס צנטריפוגלי, גלגל משאבה ובית המדחס. חלקים אלו עשויים להשפיע על הביצועים שלו – ככל שיהיו יותר “שחוקים” או אם אחד מהם יהיה שבור, ביצועי הטורבו יחלשו ואף יש מצבים בהם הטורבו לא יכנס לעבודה כלל.

אצלנו במרכז המנועים יש מכונאים מומחים לטיפול במערכת הטורבו שישמחו לשפץ או להחליף את הטורבו ברכבכם במידת הצורך.

אנו מציעים חלקי טורבו מפירוק, טורבו חדש ומקורי של החברה או טורבו ששופץ בבית המלאכה שלנו.

תקלות נפוצות במגדש טורבו

לפני החלפת מגדש הטורבו, חשוב מאד לברר את הסיבה לבעיה הקיימת,  מאחר ואם הסיבה שגרמה לכשל של מגדש הטורבו לא תטופל, כל הכספים שיושקעו בתיקון או ברכישת טורבו חדש ישולמו לשווא, והמגדש יתקלקל שוב.

הגורם השכיח ביותר לבעיות בטורבו הם גורמים חיצוניים שונים, כלומר, עצם הגורם לכשל אינו נעוץ במגדש הטורבו, אלא בהשפעות החיצוניות עליו. כשלעצמו, למגדש הטורבו אין חלקים שעלולים להיות חשופים לבלאי יוצא דופן, כשהם פועלים במצבים המוכתבים על ידי היצרן. אורך חייו של מגדש טורבו משתווים לאורך חיי המנוע, ויצרני מגדשי טורבו אמורים לוודא בקפידה את אי קיומם של פגמים במוצרים העוזבים את שערי המפעל, שכן כל תהליך בפסי ייצור של רכבים וחלקיהם עובר בקרה קפדנית ואוטומטית.

אם כי, כאשר אנחנו מדברים על פעולת מגדש הטורבו, המצב עלול להיות שונה במקצת, ועם הזמן, בפועל, אנחנו עלולים להיתקל בבעיה. למעשה, ניתן לא רק לומר שלא מעט פעמים הטורבו מתקלקל הרבה יותר מוקדם ממה שהוא אמור להתקלקל, וגם לא יוצאי דופן הם המקרים בהם מגדש טורבו חדש שהותקן לאחרונה כושל, וזאת – זמן קצר לאחר תיקונו או החלפתו.

שמן מנוע מזוהם וסביבה אגרסיבית

השמן מהמנוע עובר למגדש הטורבו בכדי לשמן את החלקים המסתובבים של המגדש הטורבו. כשהוא מזוהם בחלקיקים זרים, השמן עלול להשפיע לרעה על המגדש, פוגע בחלקיו הנעים, שורט ופוגע בתותבים ובמיסבים שבו. החלקיקים הגדולים יותר מביניהם אף עלולים לחרוץ שריטות עמוקות על השרוולים והמיסבים של המגדש. בלאי כזה של חלקי מגדש הטורבו יהיה קשור ,לרוב, למסנן שמן לא יעיל. סיבות אפשריות נוספות לקיומו של לכלוך בשמן המנוע עלולות להיות תיקון לא מקצועי של המנוע ופתיחת מכסה המנוע בתנאי שטח קשים. גם שמן מנוע ישן או כזה שלא הוחלף במקרה הצורך עלול לתרום להיווצרותם של חלקיקים שוחקים בשמן המשמש כחומר סיכה והשמן מאבד את תכונות הסיכוך שלו, דבר שמוביל לבלאי מוגבר של הציר ושחיקה הדרגתית של פני השטח שלו.

התחממות-יתר

תקלה במערכת הקירור של המכונית, פעולה לא תקינה של מערכת הפצת הגז, סוג דלק לא מתאים,  תקלה במערכת בקרת הטורבו או חיישן לחץ פגום עלולים לגרום להתחממות יתר של חלקים שונים במגדש, לסדקים המופיעים בחלקי הטורבו השונים, ובסופו של דבר – להשבתת המגדש.

חלקיקים זרים

עצמים זרים הנכנסים למגדש גורמים נזק בלתי הפיך לחלקיו. כתוצאה מתיקון או מהתקנה לא מדויקים, אומים, חלקי פלסטיק ועצמים נוספים שמסתננים למגדש הטורבו, עלולים לפגוע בגלגל מגדש הטורבו או בכל חלק אחר שלו. אפילו פיסת נייר רך, קרטון או עץ גורמים לחוסר איזון של רוטור מגדש הטורבו, ובהמשך, מובילים להרס מוחלט של מיסבים וחלקים אחרים.

התקנה / תיקון לא מקצועי

התקנה לא מדויקת או חיבור צינור דולף עלולים, גם הם, להוות סיבה רצינית לבעיה במגדש טורבו, אפילו אם הותקן לאחרונה.