אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מנוע דיזל מרעיש

מנוע דיזל מרעישלמנוע הדיזל נוצרה תדמית של מנוע כבד ורועש משמעותית יותר מחברו, מנוע הבנזין. על מה מדובר ומדוע? על כך במאמר זה.

סיבות אפשריות לרעש המלווה את פעולתו של מנוע הדיזל? בגדול, דרך שריפת הסולר, המוצת בדחיסה (לא בניצוץ חשמלי, כמו מנוע בנזין) ועל כן מייצר צלצולים קבועים הנשמעים כרעש המדובר. ניתן לומר שרכבי הדיזל החדשים אינם רועשים כמו הרכבים הישנים יותר; בנוסף, ישנם רעשי לוואי שלעיתים ניתן למנוע – ואינם קשורים במנוע הדיזל. על-פי עדויות, סיבה עיקרית לרעש המנוע היא מותח רצועה פגום, שהחלפתו תשתיק את הרכב פלאים. בנוסף, ייתכן ששטיפה (פלאשינג) הגונה למנוע והחלפה לשמן איכותי תסייע בהשקטת המנוע. זאת ועוד – במידה שרעש המנוע מלווה ברעידות, רצוי לבדוק את שלמות תושבות המנוע.

אופן פעולה

ההבדל העיקרי בעיקרון הפעולה בין מנוע בנזין למנוע דיזל הוא שבעוד הראשון מקבל בתאי השריפה שלו תערובת דלק ואוויר מוכנה מהמאייד, המוצתת על-ידי הפלאגים, הרי שמנוע דיזל שואף לתוכו אוויר חיצוני נקי. הסולר, הדלק המזין את המנוע, מוזרק בלחץ חזק כסילון דקיק ומדויק, הישר לתוך תא השריפה, באמצעות משאבת דלק ייעודית ומערכת מתזים (המכונים “אינג’קטורים”) בעלי פתחים עדינים וזעירים ביותר.

פעולתם של מנועי דיזל אינה מבוססת על מערכת הצתה חשמלית, כמקובל במנועי בנזין. ההצתה מבוצעת עם פעולת מנוע והטמפרטורה הגבוהה המיוצרת, תוך שאוויר נדחס מהמנוע אל תאי השריפה. הטמפרטורה הגבוהה מעודדת הצתת דלק והזרקתו בסילון דק אל תאי השריפה. במקום כבלים חשמליים מבודדים במנוע הבנזין, המוליכים ניצוץ חשמלי מהמפלג אל המצתים, הרי שבמנוע הדיזל מותקנות צינוריות דקיקות המוליכות סולר ממשאבת ההזרקה אל המתזים. תהליך זה הוא התהליך העיקרי הגורם ל”רעש” המוכר של מנוע הדיזל.

תקלות אופייניות במנועי דיזל

משקלו הגדול של מנוע הדיזל (כ-50% יותר ממשקל מנוע בנזין) מביא לכושר זריזות ותמרון מוגבלים יחסית. מתזי הדלק עדינים ביותר ועלולים להיסתם גם עקב חדירת גרגר אבק קטנטן הסותם את פיית הדלק שלו לכדי ניטרולו. גם חדירת אוויר אל מערכת הדלק עקב חיבור רופף או קרע בצינור עשויה להשבית את פעולת המנוע.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן