אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מנוע דיזל חסרונות

מנוע הבנזין, שהומצא בשנת 1876, לא התאפיין ביעילות רבה ביחס לטכנולוגיה של אותה תקופה ולפיכך עלה צורך במנוע חזק ויעיל יותר. המהנדס הגרמני רודולף דיזל פיתח ורשם כפטנט את מנוע הדיזל ב-1892. אפ על פי שגם ל-מנוע דיזל חסרונות רבים השונים בתחליתן ממנוע הבנזין.

לעומת מדינות אחרות בעולם, ובעיקר מדינות אירופה, בהן הפופולאריות של מנוע הדיזל גבוהה במיוחד, בישראל נאסרה רכישת רכב דיזל פרטי עד שנת 1994, כיוון שהמדינה שאפה לשמור על מחיר סולר נמוך עבור נהגים, זאת מבלי לאבד הכנסות ממסים על הדלק.

כאשר כבר בוטל האיסור לרכוש ולייבא רכבי דיזל לנהגים פרטיים, מספר קטן בלבד של ישראלים בוחר ברכב עם מנוע כזה, שעדיין נתפס כמנוע המיועד לרכב כבד ו/או מקצועי ולא לרכב פרטי או משפחתי. בואו ונעמוד מעט על חסרונותיו של מנוע זה וננסה להבין את ההיגיון מאחורי ההעדפה שלא לרכוש רכב כזה.

מנוע דיזל חסרונות בולטים:

  • פעולה חלקה פחות ורועשת יותר לעומת מנוע בנזין; עם זאת, קשה כיום להבחין בהבדל משמעותי כאשר המנוע מותקן ברכבי פרימיום, כמו דגמים מסוימים של מרצדס.
  • יקר ביחס לרכבים בעלי מנוע בנזין.
  • רוב הדגמים עם מנוע דיזל אינם כוללים גיר אוטומטי.
  • על אף שמנוע הדיזל חסכוני ויעיל יותר ממנוע הבנזין, הוא גדול ממנו פיסית במטרה לעמוד בלחץ האוויר הדרוש להצתה.
  • רועש יותר ממנוע בנזין עקב פעולת דחיסת אוויר והצתה. עם זאת, בסיוע טכנולוגיה חדישה המבוססת על הזרקת דלק דו-שלבית, ניתן לצמצם את תופעת הרעש.

מנוע דיזל חסרונותמנוע דיזל: עלויות אחזקה

אם מחליטים לרכוש רכב דיזל, רצוי להחזיק אותם לתקופה שתצדיק כדאיות רכישה. ניתן להדגים עם משאבת הזרקת סולר ותיבת הילוכים אוטומטית המוצמדת למנוע הדיזל – חלפים יקרים למדי, הנוטים לסיים את חייהם מוקדם ביחס למקובל ברכבי דיזל, זאת עוקב עומסים גדולים יחסית של מנוע הדיזל עמם עליהם להתמודד.

לסיכום

על אף שמחיר השוק של רכב הדיזל יהיה לרוב נמוך מזה של הבנזין, הרי שלא בהכרח יהיה משתלם יותר לרכוש כזה; על אף שמדובר במנוע אמין עם קילומטראז’ גבוה, הרי שעבור מנוע בגיל מתקדם יידרשו טיפולים יקרים למערכות היקפיות כגון טורבו, משאבת הזרקה ותיבת הילוכים. גם מחיריהם של טיפולים שוטפים יהיו יקרים יותר ביחס לרכבי בנזין, כמו גם מחירי ביטוח (באתר משרד התחבורה), תוספת לאגרת רישוי שנתית ובדיקות פליטה מחמירות יותר.

תגיות: מנוע דיזל
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן