אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מנוע דיזל מעשן שחור

בישראל, בשונה ממדינות אירופה, מנוע הדיזל אינו כה פופולארי בקרב בעלי הרכב הפרטי, זאת כיוון שמנוע הדיזל נתפס כמנוע המיועד לכלי רכב כבד, או רכב עבודה שלעיתים קרובות נראה רכבים אלו פולטים עשן כבד ונחשוב, מנוע דיזל מעשן שחור, מה שמביא לדעה הרווחת, על-פיה מנוע דיזל אינו מותאם לצרכן הרכב הפרטי.

עם זאת, נציין כי למנוע הדיזל מספר יתרונות משמעותיים על פני מנוע הבנזין, שבין היתר כוללים:

  • אורך חיים רב יותר
  • העברת כוח מנוע טובה יותר, המאפשרת נהיגה חווייתית יותר
  • חיסכון מצטבר בהוצאות דלק (בהערכה של כ-30% בממוצע), מה שמוביל לזיהום מופחת של האוויר והסביבה.

כדאי לדעת שמחירי רכבים עם מנוע דיזל גבוהים יותר ממחירי רכבים בעלי מנוע בנזין, כמו גם שבמרבית רכבי הדיזל ישנה תיבת הילוכים ידנית, המועדפת פחות על הנהג הממוצע בישראל.

מנוע דיזל מעשן שחור מהאגזוז – מה קורה כאן?

אינג'קטורים חדשים לפני התקנה
אינג’קטורים

הופעת עשן שחור בפליטת אגזוז הדיזל מצביעה על תקלות כלשהן במערכת הדלק או מערכת הפליטה. ישנן מספר אפשרויות למצב זה – כאשר כל אחת מהן מחייבת בדיקה מדוקדקת יותר לבירור שורש הבעיה. בין היתר, ניתן לדבר על אפשרות של מיכל דלק שאינו אטום כראוי, איכות דלק ירוקה או בעיה במערכת הדלק הנובעת משימוש בשמן מנוע לא איכותי. בכל מקרה, כדאי לבדוק את העניין במוסך שירות עם התמחות בטיפול ברכבי דיזל. במרבית המקרים, הטיפול בבעיה זו כולל גם החלפת מסננים.

במטרה להימנע ממצבים של מנוע דיזל מעשן שחור, נמלץ לכל בעל רכב דיזל להשתמש באופן קבוע ותכוף בתוסף שמן המונע תופעה זו. התוסף כולל חומרים המשפרים את הבעירה במנוע, והוא גם מסייע לפעולת המנוע ואך מנטרל ומונע פליטה של עשן שחור מהאגזוז. שימוש תדיר בתוסף זה עשוי למנוע את הופעת העשן.

עשן שחור ממנוע דיזל – מה עוד כדאי לדעת

מנוע דיזל מעשן שחורמסנן סולר סתום אינו מוביל לעשן שחור. מדובר בדרך כלל בעודף דלק שלא נשרף. מסנן דלק סתום בדרך כלל לא יגרום לעודף דלק; ייתכן שדווקא מדובר במסנן אוויר סתום, או תזמן משאבת הזרקה שאינו מכוון, או מזרקים, ואולי גם דליפה מהטורבו.

מוטורס סנטר מבצעת בדיקת אינג’קטורים ומערכות הזרקה, שיפוץ משאבות סולר, שיפוץ טורבו ועוד’..

מידע נוסף עשן שחור מהמנוע מאתר Carbuyer (אנגלית)

רכבך פולט עשן שחור? צריך לאבחן את הבעיה? אתה מוזמן לחייג אלינו ולתאם בדיקה חינם למערכת ההזרקה – שם נאפיין את הבעיה ונעביר אליך בצורה מסודרת הצעת מחיר לתיקון / טיפול.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן