אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מנוע דיזל קטן

ב-2008, חברת מרצדס הציגה בגאווה את דור המנועים החדש, סמארט-דיזל (הנחשב מנוע דיזל קטן). נראה שחובבי רכב ישראלים רבים אינם מעודכנים כראוי, אז נציין כאן שמדובר במכונית הסדרתית בעלת פליטת פד”ח (פחמן דו-חמצני) מהנמוכים בעולם – לא יותר מ-88 גרם/ק”מ, נוסף לצריכת דלק ממוצעת נמוכה במיוחד של 29.4 ק”מ/ליטר.

מרצדס השקיע בפיתוח מנוע דיזל קטן

TDI - מנוע דיזל קטן
TDI – טורבו דיזל איג’קשיין

מרצדס השקיעה בפיתוח הטכנולוגי הזה כי מדובר בכיוון התואם את המגמה הכללית של עולם הרכב ואת הדרישות של מדינות האיחוד האירופי כלפי היצרניות, הווה אומר – הפחתה של פליטות פד”ח, שמשמעותה – דגש על ייצור מנועים קטנים, יעילים וחסכוניים. במקרה זה, אין הפיתוח מיועד להגיע לפליטת פד”ח נמוכה יותר (על אף שגם כאן מרצדס היא שיאנית עולמית), אלא בשיפור הקיים והפיכת המכונית לאטרקטיבית עבור קהל פוטנציאלי רחב. מרצדס הבינה ששווה לה להשקיע בפיתוח מנוע דיזל קטן. זמן לא רב לפני כן, התבשרנו על-ידי מרצדס לגבי מנוע דיזל קטן ויעיל עבור דגם ה-E-קלאס. מסתבר שגם עבור מכונית ייצוגית שכזו, מרצדס אינה נמנעת מלדבר על חסכון והפחתת פליטת פד”ח.

סיבות לשימוש במנוע דיזל קטן…

יצרנים אירופאים שמבינים עניין מוסיפים לקו המכירות שלהם גם גרסה ידידותית לסביבה, אותה ניתן לזהות באמצעות הסימון eco, e או שילוב הגיוני אחר כלשהו, כאשר המכנה המשותף לכל הדגמים ה”ירוקים” הוא השילוב של אמצעים שונים, כגון צמיגים עם התנגדות מופחתת לגלגול, תוספות אווירודינאמיות ועוד, כמו גם, כמובן, מנוע נקי וחסכוני במיוחד – דיזל, כבר אמרנו?

בערך באותה תקופה בשנת הפלאות 2009, הכריזה פיז’ו על יציאתה של גרסת Economique, המצוידת במנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו-90 כ”ס, עם תוכנה ממוחשבת מיוחדת לניהול מנוע, צמיגי נמוכי התנגדות, מתלים נמוכים ותיבת הילוכים בעלת יחסים ארוכים מהסטנדרטי וטיפול אווירודינאמי כולל שצמצם את משמעותית את מקדם הגרר. פליטת הפד”ח של הרכב נמוכה במיוחד: 99 גרם/ק”מ. מדוע החליטה גם פיז’ו ללכת על גרסה חסכונית כזו עם מנוע דיזל דווקא? כיוון שהיא מודעת לחלוטין לסיכוי האפסי להגיע לערכי פליטת פד”ח וצריכת דלק כאלו עם מנוע בנזין.

בנוסף, גם פולקסווגן הציגה מנוע דיזל קטן, עם שלושה צילינדרים בלבד, במטרה להגיע לתצרוכת דלק נמוכה ולצמצם את רמת הזיהום. גם כאשר רואים את המנוע החשמלי בעתיד תעשיית הרכב, הרי שלמנועי הבעירה הפנימית יש עוד המון מה להציע – ונראה שיהיו אתנו עוד הרבה זמן. ואכן: דיזל זה הכיוון.

מנוע פולקסווגן מיבוא
מנוע מרצדס מיבוא

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן