אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

יבוא אישי מנוע לרכב

במדינת ישראל לא אפשרי לרכוש מנוע חדש לרכב. מנועים שניתן לקנות במוסכים אלו מנועים משומשים אשר פורקו מרכבים אחרים בעיקר עקב תאונות, ועברו שיפוץ התאמה לרכב החדש בו הותקנו. מנועים אחרים נפוצים יותר אלו מנועים המיובאים מארצות מערביות, שם הסחר במנועים נפוץ יותר מבארצנו. יבוא אישי מנוע לרכב נושא בחובו בעיה עיקרית, והיא שלא ניתן ללמוד בוודאות על המרחק בקילומטרים שהמנוע עשה. מוסך מורשה יכול אמנם להעריך את גיל המנוע, אולם ההערכה אינה מדויקת ולא כדאי לסמוך עליה. מה שנותר לעשות הוא לסמוך על תעודת האחריות הניתנת על-ידי יבואן המנוע, שלרוב תקפה משך 3 חודשים.

מנוע מפירוק או מייבוא?

יבוא אישי מנוע לרכב
יבוא אישי מנוע לרכב

מנועים מייבוא הם לרוב במצב טוב יותר, זאת כיוון שבאירופה מקפידים יותר לטפל ברכב בזמן ועם שמנים איכותיים יותר; גם הכבישים הבינעירוניים, בהם נעשה רוב הקילומטראז’, הם באיכות טובה. עם זאת, לעיתים מספר הקילומטראז’ האמיתי שימסר לצרכן סופי אינו תואם למספר הקילומטראז’ שיבואן סדיר יקבל מהחברה בחו”ל. ליבואן יש יחסי עבודה סדירים עם החברה בחו”ל ומבוססים על מסחר, יחסי עבודה ואמון ולכן ניתן לסמוך על המידע הנמסר ליבואן. במקרים בהם יבוא אישי מנוע לרכב נעשה ע”י לקוח סופי ייתכן והמספרים שימסרו לא יהיו אמיתיים או מדוייקים.

ככלל אצבע, עדיף לרכוב מנוע או תיבת הילוכים מפירוק מקומי, במידה שאפשר ללמוד על שנתון הרכב והקילומטראז’ שעבר; ביבוא אישי של מנוע מחו”ל לרוב לא ניתן לדעת את פרטים אלו במדויק.

יבוא אישי מנוע לרכב

חשוב לקחת בחשבון את השוני של מנוע מייבוא מהמנוע המקורי שהיה לרכב שלכם, זאת עקב העובדה שהמנוע לרוב אינו מפורק מאותו דגם רכב המצריך החלפת מנוע; יתכנו גם שינויים והפתעות כמו מנועים מיובאים שפורקו מרכב עם גיר ידני, שאינם מתאימים להרכבה על כלי רכב המתאים לגיר אוטומטי; בהקשר זה, מרבית הרכבים הנוסעים בכבישי אירופה כוללים תיבת הילוכים ידנית, בשונה מהמצב בארץ, ולכן יש להשתמש במוסך המתעסק ביבוא מנועים שידע לתת את כל הפרטים הנחוצים אודות המנוע, החל מפרטי הרכב והדגם ועד למספר המנוע – רק בצורה זו אפשר להיות בטוחים שהמנוע שיגיע מתאים באופן מושלם לרכב.

מנוע מפירוק – מהו?

מנוע מפירוק זהו מנוע משומש שפורק מרכבו לאחר שעבר תאונה והורד מהכביש לצרכי פירוק וגריסה.

מנוע מייבוא – מהו?

מנוע מייבוא זהו מנוע משומש שהרכב ממנו פורק מקורו במדינה אחרת.

החלפת מנוע מייבוא – מה היא כוללת?

התקנת מנוע במוסך מומחה ליבוא והתקנת מנועים, מבדק נסיעה, בדיקות ממוחשבות ומכאניות, החלפת שמן מנוע ומסנן שמן, בדיקת מערכת קירור ועוד.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן