אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מנועים לרכב – סקירת שוק

עולם הרכב עבר שינויים רבים בעשור האחרון: רכבי המיני החלו לכבוש את השוק, הג’יפונים הפכו לרכב משפחתי נפוץ, הגיר האוטומטי העלים כמעט כליל את מוט ההילוכים הידני ועוד. שינוי נוסף, עליו מדברים הרבה פחות, אבל משמעותו לא נופלת מכל השאר, הוא ירידת מחירי המנועים, כך שכאשר מונע יוצא משימוש, החלפתו במקום השבתת הרכב הפכה לאופציה ההגיונית מכולם.

מה גרם להוזלת המחירים ואלו סוגי מנועים לרכב תוכלו למצוא אצל היבואנים המובילים? כל התשובות, בשורות הקצרות שלפניכם.

האפשרויות הקיימות ברכישת מנוע לרכב?

כאשר מנוע הרכב נהרס, עומדות בפניכם שתי אפשרויות מרכזיות. האחת – רכישת מנוע מפירוק מקומי. כלומר, מנועים לרכב המגיעים מתוך שטח ישראל. היתרון: עלויות מופחתות. החיסרון: היצע לא גבוה כמו זה שבאפשרות השנייה. לרוב, המנוע מגיע מרכב אשר עבר תאונה שהשביתה אותה, אך המנוע לא נפגע. הוא גם עובר בדיקות מקיפות ושיפוץ, במידת הצורך.

האפשרות השנייה היא רכישה מתוך יבוא מחו”ל, שם האפשרויות רבות פי כמה (הסיכוי שלא תמצאו את המנוע המתאים לרכב שלכם קלוש), אך בשל העלויות הכרוכות ביבוא מנועים מחו”ל, העלות מעט גבוהה יותר (לרוב).

הסיבות להוזלת מחירי המנועים

מספר סיבות מרכזיות יצרו את ההוזלה המשמעותית במחירי המנועים:

  • פתיחת השוק לייבוא – בעבר שוק המנועים להחלפה היה מוגבל לגבולות ישראל. כיום, כשכל העולם בכף ידינו, ההיצע התרחב משמעותית והמחירים צללו בהתאם.
  • ייצור מנועים המוני – תפוצת הרכבים בעולם הלכה והתרחבה, וכשמייצרים בכמויות גבוהות יותר, עלויות הייצור (ועל כן – המכירה) יורדות.
  • תהליך יצור יעיל יותר – כיום ניתן לייצר מנועים לרכב בצורה מהירה יותר, יעילה יותר וזולה יותר מאשר פעם. המכונות חוסכות כוח אדם והתהליך התקצר בשיעור ניכר.
  • תחרות בישראל – גם בתוך הביצה המקומית שלנו, שוק המנועים להחלפה התרחב משמעותית, וכמו כל תחרות, גם זו מטיבה עם הלקוח.

מנועים לרכב – מה לבדוק לפני רכישה?

רכישת מנוע לרכב היא עדיין עניין של אלפי שקלים הדורש בדיקה מעמיקה. בראש ובראשונה, חשוב לוודא כי ישנה התאמה מוחלטת בין המנוע שברצונכם לרכוש לבין דגם הרכב שלכם, כפי שמופיע ברישיון הרכב. שנית, הכירו את ההיסטוריה של המנוע, ובעיקר – כמה קילומטר עבר. גם החלפות רכיבים משמעותיים במנוע (כמו ראש המנוע) הן מידע שכדאי לדעת עליו מראש. שלישית, בררו מי היבואן ומהיכן הגיע. יבואן איכותי של מנועים לרכב אף יידע לקשר אתכם עם המוסך המתאים לשם התקנה יעילה ובטיחותית.

סקר מחירים הוא חשוב, אך חשוב מכך הוא לא לבחור באופן אוטומטי באפשרות הזולה מכולן (זה עלול לעורר חשד, אם כי לא בהכרח). זאת ועוד, דרשו שנת אחריות לפני ביצוע העסקה.

שתהיה לכם קנייה יעילה ומוצלחת!

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן