אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

מחירי החלפת מנוע

אם יש בבעלותכם רכב המאלץ אתכם לבקר תדיר במוסך, זולל דלק ושמן, נוסף על טיפולים רבים שאינם פותרים באמת את התקלה, רצוי לשקול את האפשרות להחליף מנוע. משרד התחבורה מאפשר לבעל הרכב להחליף מנוע מקורי שהותקן על-ידי היצרן או במנוע אחר, או להחליף את סוג המנוע. למשל, תוכלו להתקין מנוע שנפחו 2000 סמ”ק ברכב שנרכש עם מנוע שנפחו 1600 סמ”ק. אולם לפני שאתם מתחילים לתזז את עצמכם, להלן מידע חיוני שעיקרו בנושא מחירי החלפת מנוע:

מחירי החלפת מנוע

מנוע – היכן ניתן לקנות?

לא ניתן בישראל לרכוש מנוע חדש. המנועים אותם ניתן לרכוש במוסכים מורשים אלו מנועים משומשים שפורקו מכלי רכב אחרים (בעיקר בשל תאונה שעברו) ועברו שיפוץ במטרה להתאים לרכב מסוג זהה. מנועים אחרים, נפוצים יותר, הם מנועי ייבוא שהגיעו מארצות הברית ואירופה בעיקר, שם רכבים יורדים מהכביש בקלות יחסית, בעוד שהסחר במנועים משומשים נפוץ למדי. הבעיה היסודית ברכישת מנוע משופץ או מיובא היא שלא ניתן לקבוע בוודאות את המרחק שהמנוע גמא. ניתן להעריך רק את גיל המנוע, אך גם כאן אין מדובר בהערכה מדויקת שניתן לסמוך עליה לחלוטין. מה שנותר לעשות הוא לתת אמון באחריות שמקבלים מיבואן המנוע, שלרוב נמשכת שלושה חודשים או יותר. כמו כן מומלץ לערוך השוואות בין מחירי החלפת מנוע שקיבלתם.

אז מה עושים?

ראשית כל, יש לאתר מוסך מורשה העוסק בהחלפת מנועים ולוודא כי ברשותו המנוע המתאים לסוג הרכב. לא כל מנוע מתאים לכל רכב, אלא רק מנועי יצרן שיתאימו בגודל למנוע המקורי.

עם ביצוע החלפת המנוע, יש לשנות בהתאם את פרטי רישיון הרכב, כמתחייב על-פי חוק. אם החלפתם מנוע מדגם ונפח זהים, אין צורך לגשת למשרד הרישוי – תוכלו לבצע השינוי במכון רישוי, תוך שעליכם להציג:

  1. רישיון רכב
  2. ת.ז. בעל הרכב
  3. אישור הרכבת מנוע ממוסך מורשה
  4. שטר מכר קניית המנוע מייבוא / פירוק
  5. מזומן לתשלום האגרה והנפקת רישיון רכב נוסף

במקרה שהרכבתם מנוע מסוג ונפח שונים מהמקור, יש לגשת לעמדה 1 במשרד הרישוי, תוך ביצוע השינוי לאחר בדיקת בוחן רכב. עם ביצוע השינויים ברישיון, תוכלו לבטח את הרכב ולהתחיל בנסיעה.

מחירי החלפת מנוע וכמה זה עולה?

לרוב, מנועים מייבוא זולים ממנועים משיפוץ ופירוק מקומי. המחירים משתנים כמובן בהתאם לסוג המנוע והרכב, אך מתחילים ב-4,000 ₪, לרבות עבודה וחלפים לרכבים פרטיים וקטנים, 12,000 ₪ עבור טנדרים ו-4X4 ועד ל-18,000 וותר עבור רכבי יוקרה.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן