אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

ההבדלים בין קרבורטור לאינג’קטור

למי יש ביצועים טובים יותר, לקרבוראטור או לאינג’קטור? זוהי שאלה הנשאלת תכופות על-ידי חובבי רכב רבים. על-מנת להשיב על השאלה, חיוני להבין כיצד כל אחד מהם עובד. החלטנו לסכם עבור הקוראים שלנו את ההבדלים בין קרבורטור לאינג’קטור, תהנו!

ביצועי מנוע

ביצועי הקרבוראטור והאינג’קטור מתאפשרים בעיקר לכמות האוויר והדלק שיכולה להיכנס לצילינדרים של המנוע. הצילינדר מכיל את הבוכנות ואת תאי השריפה בהם משתחררת אנרגיה משריפת הדלק. מערכות הקרבוראטור והאינג’קטור – שתיהן מזינות את המנוע בדלק ואוויר וכעת נלמד את ההבדלים בין קרבורטור לאינג’קטור.

הקרבוראטור

ההבדלים בין קרבורטור לאינג'קטור
ההבדלים בין קרבורטור לאינג’קטור

הקרבוראטור מכיל סילונים הדוחפים את הדלק אל תאי השריפה. כמות הדלק המסוגלת לזרום דרך סילונים אלו תלויה לחלוטין בכמות האוויר שיכול להישאב אל תוך מערכת הקרבוראטור. העניין עם הקרבוראטור היא שהוא אינו יכול לנטר את יחס הדלק-אוויר עבור כל צילינדר אינדיבידואלי; אם היה קרבוראטור עבור כל צילינדר, אז לא היתה כאן כל בעיה והיו מתאפשרים ביצועים טובים יותר משמעותית.

על מנת למקסם ביצועים, אומדן אופטימאלי של יחסי יחס דלק-אוויר מחושב עבור כל צילינדר. עם זאת, משך חיי קרבוראטור ארוך יותר ממערכות הזרקת דלק ומהווים בחירה מועדפת בעולם הספורט המוטורי. בנוסף, קרבוראטורים הם פשוטים הרבה יותר להתקנה ביחס למערכות הזרקת דלק, זאת עקב היעדרם של רכיבים אלקטרוניים או קווי עודפים למיכל הדלק. הקרבוראטור כיום הרבה פחות יקר ממערכת הזרקת דלק אלקטרוניות.

מערכות הזרקת דלק

איך עובדת מערכת ההזרקה
איך עובדת מערכת ההזרקה

מערכות הזרקת דלק הופכות פופולאריות בקרב אלו המעוניינים בביצועי מנוע מעולים. ישנן שתי גרסאות שונות של הזרקת דלק – הזרקת דלק לא ישירה והזרקת דלק ישירה. הזרקת דרך לא ישירה היא הדרך הנפוצה ביותר, בעוד שההזרקה הישירה היא הפיתוח האחרון בתחום ההזרקה. המערכת נועדה במיוחד עבור מנועי 2 או 4 פעימות.

הזרקה ישירה – יתרונות

היתרונות העיקריים בשימוש בהזרקה ישירה הם שהדלק והאוויר יכולים להשתחרר כהלכה ולהיות מוזרקים אל תוך הצילינדר, בהתאם לתנאי עומס המנוע. המנגנון האלקטרוני המותקן במערכת יחשב את הנתונים ויתאים עצמו באופן קבוע. סוג זה של הזרקת דלק מבוקרת מאפשר הספק כוח גבוה יותר, יעילות דלק גדולה יותר ופליטות משמעותית נמוכות יותר. אחת מהסוגיות העיקריות היא שמדובר במערכות מתוחכמות שעלותן גבוהה הרבה יותר מעלותו של קרבוראטור. ההתקנה מורכבת יותר, שכן נעשה שימוש ברכיבים אלקטרוניים ובתצורת ראש צילינדר מותאמת אישית.

אז מהי הבחירה הטובה ביותר?

ברור שמרבית הרכבים יחליפו עם הזמן למערכות הזרקת דלק, זאת עקב פליטות נמוכות יותר. עם זאת, לקרבוראטור עדיין יהיו חסידים רבים (מלבד בתרחיש על-פיו מחירן של מערכות אלו יורד משמעותית). מבחינת כוח סוס, כאשר היא בשיאה, מספקת מערכת הזרקת הדלק כ-10 כוחות סוס נוספים בלבד. יכולת הכוונון של צריכת דלק ואוויר עבור כל צילינדר מאפשרת את יתרונות הביצוע. עם זאת, התשובה לשאלה זו תלוי באופן הנהיגה ובסביבתה. וכעת כאשר ידועים ההבדלים בין קרבורטור לאינג’קטור, אתם תהיו כחמים יותר כאשר תחליפו את רכבכם או תגשו למוסך לטיפול בבעיות הקשורות למערכות אלו.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן