מרכז המנוע
  • דף בית
  • שירותים
    • החלפת מנוע מיבוא או מפירוק
      • מנועים משומשים מיבוא
    • מנועים לרכב
    • מחשב מנוע
    • שיפוץ והחלפת אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • החלפת / שיפוץ משאבות סולר
    • ניקוי מסנן חלקיקים
  • אודותינו
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 073-2726056
  • English
  • Русский
  • العربية
  • דף בית
  • שירותים
    • החלפת מנוע מיבוא או מפירוק
      • מנועים משומשים מיבוא
    • מנועים לרכב
    • מחשב מנוע
    • שיפוץ והחלפת אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • החלפת / שיפוץ משאבות סולר
    • ניקוי מסנן חלקיקים
  • אודותינו
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 073-2726056
  • English
  • Русский
  • العربية
מנוע דיזל מרעיש
ראשי › בלוג › מנוע דיזל מרעיש

מנוע דיזל מרעיש

מנוע דיזל מרעישלמנוע הדיזל נוצרה תדמית של מנוע כבד ורועש משמעותית יותר מחברו, מנוע הבנזין. על מה מדובר ומדוע? על כך במאמר זה.

סיבות אפשריות לרעש המלווה את פעולתו של מנוע הדיזל? בגדול, דרך שריפת הסולר, המוצת בדחיסה (לא בניצוץ חשמלי, כמו מנוע בנזין) ועל כן מייצר צלצולים קבועים הנשמעים כרעש המדובר. ניתן לומר שרכבי הדיזל החדשים אינם רועשים כמו הרכבים הישנים יותר; בנוסף, ישנם רעשי לוואי שלעיתים ניתן למנוע – ואינם קשורים במנוע הדיזל. על-פי עדויות, סיבה עיקרית לרעש המנוע היא מותח רצועה פגום, שהחלפתו תשתיק את הרכב פלאים. בנוסף, ייתכן ששטיפה (פלאשינג) הגונה למנוע והחלפה לשמן איכותי תסייע בהשקטת המנוע. זאת ועוד – במידה שרעש המנוע מלווה ברעידות, רצוי לבדוק את שלמות תושבות המנוע.

אופן פעולה

ההבדל העיקרי בעיקרון הפעולה בין מנוע בנזין למנוע דיזל הוא שבעוד הראשון מקבל בתאי השריפה שלו תערובת דלק ואוויר מוכנה מהמאייד, המוצתת על-ידי הפלאגים, הרי שמנוע דיזל שואף לתוכו אוויר חיצוני נקי. הסולר, הדלק המזין את המנוע, מוזרק בלחץ חזק כסילון דקיק ומדויק, הישר לתוך תא השריפה, באמצעות משאבת דלק ייעודית ומערכת מתזים (המכונים “אינג’קטורים”) בעלי פתחים עדינים וזעירים ביותר.

פעולתם של מנועי דיזל אינה מבוססת על מערכת הצתה חשמלית, כמקובל במנועי בנזין. ההצתה מבוצעת עם פעולת מנוע והטמפרטורה הגבוהה המיוצרת, תוך שאוויר נדחס מהמנוע אל תאי השריפה. הטמפרטורה הגבוהה מעודדת הצתת דלק והזרקתו בסילון דק אל תאי השריפה. במקום כבלים חשמליים מבודדים במנוע הבנזין, המוליכים ניצוץ חשמלי מהמפלג אל המצתים, הרי שבמנוע הדיזל מותקנות צינוריות דקיקות המוליכות סולר ממשאבת ההזרקה אל המתזים. תהליך זה הוא התהליך העיקרי הגורם ל”רעש” המוכר של מנוע הדיזל.

תקלות אופייניות במנועי דיזל

משקלו הגדול של מנוע הדיזל (כ-50% יותר ממשקל מנוע בנזין) מביא לכושר זריזות ותמרון מוגבלים יחסית. מתזי הדלק עדינים ביותר ועלולים להיסתם גם עקב חדירת גרגר אבק קטנטן הסותם את פיית הדלק שלו לכדי ניטרולו. גם חדירת אוויר אל מערכת הדלק עקב חיבור רופף או קרע בצינור עשויה להשבית את פעולת המנוע.

כתבות רלוונטיות נוספות:

תיקון מנוע דיזלמנוע דיזל חסרונות מנוע דיזלאיך מנוע דיזל עובד מנוע דיזל מעשן שחורמנוע דיזל מעשן שחור מנוע דיזל מעשן לבןמנוע דיזל מעשן לבן
מנוע דיזל רעש רעש חזק מהמנוע
« הקודם
הבא »
צרו קשר עוד היום
  • הפרטים לצורך קבלת הצעת מחיר, לא יעשה בהם שימוש לרעה או העברה לצד ג'

מרכז המנוע הינו מוסך מוביל העוסק בתחום יבוא, התקנה ושיפוץ מנועים לכל סוגי הרכבים ובמתן פתרונות מתקדמים לשיפוץ חלקים הסובבים את המנוע וקשורים לתפקודו.

מפת האתר

החלפת מנוע מיבוא או מפירוק

מנועים לרכב

שיפוץ טורבו

שיפוץ אינג’קטורים

פוסטים אחרונים

זיהוי תקלות במערכת הקירור במנוע

22 בפברואר 2022

תקלות במערכת הקירור של הרכב הן בין הגורמים הנפוצים ביותר להרס המנוע. את רובן

המשך קריאה »

החלפת פולי מנוע

20 בינואר 2022

פולי המנוע הוא הרכיב שאחראי על ויסות פעולת חגורות המנוע. מדובר ברכיב בצורת גלגלת

המשך קריאה »

יצירת קשר

  • טלפון: 073-2726056
  • כתובת: הסדנא 6, חולון
Facebook Instagram Youtube

מפת הגעה

הצהרת נגישות

Powered by WebResult 

כל הזכויות שמורות – אין להעתיק תוכן (טקסט ותמונות) מהאתר!

תודה, פרטיכם
נקלטו בהצלחה!
אנא ספק/י לנו עוד כמה פרטים על מנת שנוכל לסייע לך בצורה היעילה ביותר
גלילה לראש העמוד
תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס