רעידות מנוע מצביעות על בעיה כלשהי בעבודת המנוע (בין אם מדובר במנוע בנזין או דיזל). נראה שאין סיבות לחשוד בתושבת תיבת ההילוכים ו/או תושבות המנוע, מאחר שתפקידן שלו אלו אינו עוסק בביטול רעידות אלא בבידוד והפרדה של גוף המנוע מהשלדה, באופן המזכיר שימוש בצמיגי כלי רכב במטרה לבודד את חישוק המתכת מפני משטח הדרך. אז למה המנוע רועד ?
יש לחפש את הבעיה לרעידות במקומות אחרים. ייתכן, לדוגמא, שישנה משיכת אוויר לא תקינה מחיבורי סעפת היניקה, או מצב של סדק בסעפת היניקה. ייתכנו גם הפרשי קומפרסיה בצילינדרים – שיגרמו לרעידות. אולם בעיקרון מנוע תקין אינו אמור לרעוד.
לעיתים הרכב חווה רעידות בשל מחסור באוויר, או ניצוץ או דלק, באופן שאינו מאפשר עבודה תקינה למנוע.
ישנה אפשרות של התעקמות הציריה (סרן) – מה שעשוי להתרחש בתאונה. כתוצאה מכך, ניתן להרגיש אעידות המתגברות עם מהירות הרכב.
בעיות בלמים – אם מורגשות רעידות בזמן שהרכב מאט, תיתכנה רעידות שקשורות במערכת הבלמים.
ייתכן שהדיסק (הרכיב הירוק) שבור או סדוק. הוא יכול להתעקם בשל התחממות יתר הנובעת ממשקל כבד על הרכב, או שחיקת הדיסק. כתוצאה מעקמומיות הדיסק, רפידות הבלם והקליפר (תופסן) אינם מסוגלים ליצור אחיזה מלאה (המתבצעת בזמן לחיצה על דוושת הבלם) על הדסקיות, ולכן נוצרות הרעידות.
גלגלים מתנדנדים – לפעמים תחושות רעידות ברכב ישירות דרך ההגה. ניתן להניח שמדובר בבעיה של מערך מבנה ההיגוי (האופן בו ההגה יושב ומחובר), על אף שלעיתים “מומחים” כאלו מאחרים טוענים אחרת.
מהם התרחישים האפשריים במקרה של גלגלים מתנודדים?
מסתבר שיש בעיות צמיג הגורמות לרעידות הרכב, וביניהן:
- גלגלים בלתי מאוזנים – מצריך כיוון מחדש של הגלגלים.
- תום תוקף – מצריך החלפה עקב התיישנות.
- שחיקת צמיגים בלתי אחידה – יש לאזן גלגל המקביל לגלגל השחוק, או להחליף גלגלים.
לעיתים הבעיה אינה בגלגלים, אלא בתושבות עליהם יושב הגלגל.