אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

ניקוי פיח מהמנוע

במרכז המנוע אנו מספקים שירות ניקוי פיח מהמנוע במכונת מתקדמת וייחודית הקיימת רק במוסך של במרכז המנוע. המכונה מנקה את חלקי מערכת המנוע מקדמת הרכב ועד האגזוז: ניקוי ממיר קטליטי ו-DPF, ניקוי אינג’קטורים בנזין דיזל, ניקוי שסתומים, סעפות, EGR ועוד.

המכונה מסייעת גם בפתרון בעיות זיהום אוויר וכהכנה לפני טסט. הניקוי יסודי ומהיר ותוך כ-30-90 דקות (תלוי בסוג הרכב, ק”מ, שנתון) תוכלו ליהנות ממנוע נקי ובעל ביצועים משודרגים. השירות מתאים לכל סוגי המנועים: בנזין, דיזל וטורבו וכן לכל סוגי הרכבים, כולל משאיות, אופנועים, אוטובוסים ועוד.

מכונת ניקוי פיח מהמנוע

תוכן עניינים

מה זה ניקוי פיח מהמנוע?

שירות זה כשמו הוא – נועד לנקות פיח ממערכת המנוע שברכב, כלומר את שכבת אבקת הפחם השחורה שנוצרה כתוצאה משריפת דלק במנועי בעירה. הפיח המצטבר גורם לירידה בתפקוד ובביצועים המנוע כך שניקוי תקופתי עשוי לשפר את התפקוד שלו ולמנוע תקלות עתידיות.

נזקים אפשריים עקב הצטברות פיח מהמנוע

חלקיקי הפיח ביחד עם נוזל השמן נצמדים אל דפנות מערכת המנוע, אם זה בשסתומים, בסעפת היניקה או בראש המנוע.  זה עלול לסתום פתחי אוורור חיוניים ולהפריע לזרמת האוויר אל המנוע. כתוצאה מכך, עלול להיות שינוי ביחס אוויר דלק (לא תיכנס כמות מספקת ליצירה של תערובת נכונה) שיתבטא בזיהום אוויר, אי סחיבה של הרכב, ירידה בביצועים ואף להתחממות יתר, לנזקים וכשלים מכניים במנוע בטווח הארוך.

יתרונות ניקוי פיח מהמנוע

לניקוי פיח יתרונות רבים לביצועי הרכב והמנוע בפרט. ישנן דרכים ומכשירים שונים לביצוע פעולה זו, כשאצלנו במרכז המנוע קיימת מכונה ייחודית מסוגה בארץ המתאפיינת בעוצמות ויכולות ניקוי מתקדמות עם ביצועים מעולים, הנה מספר יתרונות של ניקוי פיח במכונת הניקוי המתקדמת במרכז המנוע:

  • ניקוי והסרת פיח יסודית מכל חלקי מערכת המנוע: מהשסתומים, טורבו, פלאגים, אינג’קטורים, EGR, חסימת DPF, ממיר קטליטי, סעפות פליטה ויניקה.
  • החזרה של המנוע לביצועיו המקוריים
  • חסכון בצריכת דלק
  • שדרוג ביצועי המנוע (כולל שדרוג יכולת ההאצה, פחות תחושה שהמנוע “לא סוחב”)
  • הפחתה של רעשים ורעידות מהמנוע
  • שיפור בחוויית הנהיגה כולל תחושת אחיזה יציבה יותר וללא צורך להתאמץ במהירות גבוהה
  •  איכות הסביבה – צמצום זיהום אוויר
  • חסכון בתחזוקה שוטפת
  • פעולת מנע – מניעת תקלות וחסכון בהוצאות על תיקון בעיות בחלקי המנוע בטווח הארוך

כיצד מתבצע הניקוי?

מתבצעת הזרמה של גז מימן אל תערובת דלק האוויר של המנוע באמצעות צינור (ללא שימוש בחומר כימי), הרכב נושם אדים אלו שעוברים דרך כל החלקים: סעפות פליטה ויניקה, טורבו, בית מצערת,  חיישנים, מזרקים, ממיר קטליטי, DPF, שסתומים, תאה בעירה, EGR. הפעולה מתבצעת באופן אוטומטי באמצעות חיבור OBD לרכב והיא מפרקת באופן יסודי את כל שכבות הפיח שהצטברו במנוע וחלקיו לאורך הזמן ופולטת את הפיח החוצה מהאגזוז.

הסבר ודוגמא לאופן פעולת המכונה:

מי זקוק לשירות ניקוי פיח מהמנוע?

  • טיפול מנע תקופתי לכל רכב שעבר 40K ק”מ, אנו מציעים גם שירות משולב בעלות מופחתת של 1,000 עבור טיפול תקופתי / 10K + ניקוי פיח לרכבים עם מנועי בנזין.
  • טיפול מתאים למנועים “עייפים” המתאפיינים בחוסר סחיבה, רעשים קלים ורעידות.
  • רכב שמעשן יתר על המידה (פולט עשן)
  • רכב שמקרטע בהתנעה
  • רכב עם צריכת דלק שמתגברת עם הזמן
  • רכב לקראת טסט – מסייע במעבר בדיקת זיהום אוויר
  • פתרון אפשרי לתקלות מנוע / אינג’קטורים – לעיתים (לא תמיד, תלוי בסוג התקלה) ניקוי הפיח עשוי לסייע בפתרון תקלות שונות במנוע (כמו למשל נורת מנוע שנדלקה) ללא צורך בשיפוץ / החלפת מנוע ובכך לחסוך לכם כסף רב. אנו מציעים שירות זה לבעלי רכבים עם בעיות מנוע, כאשר במידה וטיפול זה לא עזר יוענק זיכוי של 70% מעלות הניקוי במידה וטיפול ההמשך במנוע יתבצע במוסך מרכז המנוע.

ניקוי יסודי לכל חלקי המנוע:

ניקוי פיח שסתומים

הצטברות של פיח לאורך הזמן עלולה לבצע סתימה וחסימה של שסתומי יניקת האוויר מה שעלול לפגוע בביצועי המנוע – קושי בהאצה, שמיעת רעש של צלצול מהמנוע, הידלקות של נורת בדוק מנוע ועוד. הסרה של הפיח הקשה באמצעות המכשור המתקדם של מרכז המנוע תבצע ניקוי יסודי של הפיח שהצטבר באזור השסתומים.

ניקוי פיח ממיר קטליטי

לממיר הקטליטי הנמצא במערכת הפליטה (אגזוז) ברכב יש פעילות חשובה. חלק זה מבצע המרה של הגזים הרעילים שמצטברים בתהליך שריפת הדלק לגזים ידידותיים לסביבה שנפלטים החוצה מהאגזוז. אחת התקלות הנפוצות ביותר של הממיר הוא סתימה עקב הצטברות של פיח במערכת, ניקוי הפיח עשוי לנקות את המערכת ולמנוע סתימה של הממיר, לחסוך הוצאות כספיות גדולות על החלפת הממיר (סתימה של הממיר מצריכה החלפה) ותאפשר לכם לעבור את בדיקת זיהום האוויר בטסט ללא בעיה.

 

ניקוי פיח DPF (מסנן חלקיקים)

מסנן חלקיקים זה רכיב שמותקן ע”פ הנחיות משרד התחבורה על מנת להפחית את רמות זיהום האוויר מרכבים מזהמים במיוחד בעלי מנוע דיזל.  בדומה לממיר הקטליטי, גם כאן הצטברות של פיח היא גורם מרכזי להשבתה של המסנן (שעלותו היא אלפי שקלים), כשניקוי המסנן עשוי להחזיר את המסנן למצב תקין – כמו חדש!.

ניקוי פיח סעפות (יניקה, פליטה)

סעפת הניקה היא מערכת צינורות המחוברת לחלקי המנוע אשר אחראית על אספקת תערבות דלק ואוויר אל הצילינדרים. סעפת הפליטה דואגת להעביר את גזי הפליטה מראש המנוע אל מערכת הפליטה. הצטברות פיח בסעפות עלול לבעיות רבות: פגיעה בביצועי המנוע, עלייה בצריכת הדלק ועוד. ניקוי פיח זה יסייע בשמירה על תקינות הסעפות ופעולת מערכות המנוע.

ניקוי פיח אינג'קטורים (מזרקים לרכב)

המזרקים מאפשרים את בעירת המנוע באמצעות פתיחה וסגירה של שסתומים, הם מבצעים ויסות של כמות נפח הדלק אשר עובר אל תא הבעירה. אחת התקלות הנפוצות במזרקים היא סתימה, תקלה שעלולה לגרום לבעיות האצה, זיהום אוויר ועוד. גם כאן השירות של ניקוי פיח עשוי לסייע בניקוי מערכת האינג’קטורים ולמנוע סתימה בכל המזרקים.

ניקוי פיח טורבו

מגדש הטורבו הינו רכיב המצוי בחלק מהרכבים והוא נועד לשדרג את פעולת המנוע. מדובר ברכיב שעובד בצורה אינטנסיבית וחשוב מאוד להקפיד על תחזוקה נכונה של המגדש. תקלות נפוצות במגדש קשורות להיווצרות סתימות באטם, בצינור ובמערכת הנשמים. ניקוי פיח מהמערכת יסייע גם בניקוי יסודי של המגדש וחלקיו.

ניקוי פיח שסתומי EGR

שסתום EGR מבצע מחזור של גזי הפליטה לשם הגברת יעילות המנוע ולהפחית בצריכת הדלק. תקלה נפוצה בשסתום היא הצטברות פיח שעלולה לגרום לסתימה של הצינורות, תעלות גזי הפליטה ובוכנת השסתום. מצב כזה עלול לגרום לפליטת עשן שחור מהאגזוז לפעילות לא תקינה של המנוע, צריכת דלק גבוהה ועלייה ברמת זיהום האוויר. ניקוי פיח מהשסתום הוא פתרון אידיאלי למניעת סתימה בשסתום.

שאלות נפוצות

מדובר בטיפול מנע חיוני השומר על תקינות המנוע ומאריך את חייו, משפר את ביצועיו, מקטין את צריכת הדלק, מפחית את רמות זיהום האוויר ומסייע במניעת תקלות עתידיות והוצאות כספיות גדולות על תיקון תקלות אלה.

הטיפול מומלץ אחת לשנה / 10K לרכבים שגמעו מעל ל-40K. הטיפול מומלץ גם לרכבים עם מנוע “עייף”, עם רעשים ורעידות כאשר הטיפול עשוי להחזיר את המנוע למצבו המקורי ולשפר את ביצועיו.

המחיר משתנה בהתאם לסוג הרכב והקילומטראז’, אך תהיו בטוחים כי במרכז המנוע תיהנו מהמחיר המשתלם ביותר ביחס למכונה האיכותית והמתקדמת שלנו שמעניקה את ניקוי הפיח המקצועי והיסודי ביותר לכל חלקי המנוע ברכב.

במרכז המנוע מכונה ייחודית המספקת ביצועים מקסימליים, כך שניקוי הפיח מתבצע בצורה האופטימלית. בנוסף, כמוסך ויבואן מוביל בתחום תיקון והחלפת מנועים לרכב אנו מציעים את השירות כטיפול אפשרי ראשוני לפתרון תקלות מסוימות במערכת המנוע וכשירות בונוס במסגרת החלפת מנוע.

גלילה לראש העמוד

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן