מעבדת הרכב של מרכז המנוע מספקת שירות מקיף למחשבי ניהול מנוע (ECU/ECM) לכל סוגי הרכב במחיר הזול והמשתלם בישראל. השירות כולל תיקון / החלפת מחשב מנוע מקצועי במעבדת הרכב שלנו על ידי צוות מיומן הבקיא בתחום מחשבי הרכב. כמו כן, ברשותנו מאגר ענק של מחשבי מנוע באספקה מיידית לכל סוג רכב, כך שאתם יכולים ליהנות אצלנו משירות “קומפלט” הכולל מחשב תואם דגם הרכב כולל התקנה לצד אחריות מקיפה במחיר מעולה.
סימנים לתקלה במחשב המנוע
- נורת בדוק מנוע (Check Engine) דולקת – נורה זו אומרת שישנה בעיה כלשהי הקשורה בתפקוד המנוע או במערכות הקשורות אליו, אין זה מחייב כי מקור התקלה הוא במחשב המנוע (התקלה יכולה להצביע למשל גם על חיישן חמצן לא תקין או בעיה בחיישן לחץ האוויר בצמיגים) אבל בחלק המקרים הבעיה קשורה ל-ECM, בייחוד כאשר נורה זו נדלקת לצד התופעות הנוספות שבסעיפים הבאים.
- רכב לא מניע או נכבה – במידה וישנה תקלה בהגדרת יחס אוויר אוויר דלק מצד המחשב מנוע הדבר יכול להתבטא באי יכולת להדליק את הרכב, או התנעה שקורית לאחר מספר ניסיונות וסיבובים של המפתח בסטרטר. בעיה זו יכולה להתרחש גם אם אם לא מגיע אות למחשב בקרת המנוע או אם ישנו מעגל פגום בתוך המחשב. עוד סימפטום של יחס אוויר דלק לא נכון שעלול להיגרם מה-ECM זה מנוע שנכבה באופן פתאומי בעת הנסיעה.
- מנוע מגמגם – ביצועים לא טובים של המנוע תוך כדי הנסיעה, כלומר תחושה שהרכב “אינו סוחב” וכדומה יכולה להתבטא ביחס לא נכון של דלק אוויר, תזמון מנוע לא נכון ובעיות נוספות שיכולות להיות קשורות להנחיות לא נכונות של ה-ECM.
- צריכת דלק גבוהה – מחשב המנוע מבצע בין היתר גם פעולות (כמו ניהול יחס דלק אוויר ותזמון מנוע) אשר משפיעות על רמת צריכת הדלק, כך שהנחיות לא נכונות עלולות להוביל לעלייה בכמות הדלק הנצרכת.
- העברת הילוכים לא תקינה – מחשב הגיר (TCM) ומחשב המנוע מתקשרים ביניהם, ה-TCM מבצע את פעולת ההעברה אבל הוא מקבל נתונים מה-ECM שגם מכוון את המצערת ודואג לכך שהנסיעה תהיה חלקה ובלתי מורגשת. במידה וישנו כיוון לא נכון מצד ה-ECM ו/או שליחת נתונים לא נכונים ל-TCM תתבצע העברה לא חלקה ואנו עלולים להרגיש גם אובדן תאוצה פתאומי בעת הנסיעה.
מהם הגורמים לתקלה במחשב המנוע?
כמו כל מחשב אלקטרוני אחר ברכב, התקלות הנפוצות במחשב המנוע קשור לטיפול לא נכון במוסך לא מקצועי. מכונאי לא מיומן תוך כדי הטיפול ברכב עלול לגרום לנזק במחשב שיתבטא בטווח הקצר או הארוך. בנוסף לכך נזקי מים כתוצאה מהצפות גשם למשל (לחות עלולה להוביל לקורוזיה ולקצר במעגלים), או נזקי אש והתחממות.
בדיקת מחשב מנוע
בדיקת מחשב מנוע זוהי בדיקה מורכבת המשלבת אבחון מקצועי בעין הבודק לצד בדיקות טכניות בכלים שונים. במסגרת האבחון החזותי בודקים שאין נזק פיזי בולט לעין שנגרם לפינים של המחשב וכן אם אין ריח שרוף על היחידה. בנוסף יתבצע שימוש בסורק תקלות לבדיקה האם ישנו כשל טכני שמקורו ממחשב המנוע וכן בדיקה מקיפה הכוללת מעקב על כל התהליך הטכני בו מעורב המנוע החל משלב הקלט תוך בדיקה האם הוא מקבל מספיק כח מהמצבר, סליל ההצתה (קויל), נתיכים וחיישנים. במידה והוא כן מקבל כח יש לראות אם פיקוד המחשב תקין והוא מפעיל כהלכה את מזרקי הדלק (א’ינג’קטורים), משאבת דלק, מצתים ואת הסטרטר.
שאלות ותשובות
ההחלטה אם לתקן או להחליף את מחשב המנוע תתבצע לאחר דיאגנוסטיקה מקיפה במעבדת רכב מקצועית בלבד. יש לבחון את מקור התקלה ואם ניתן לתקנה בעלות כדאית (תיקון מחשב כולל פירוק של היחידה וביצוע עבודה טכנית מאוד רגישה ומדויקת) או אם יש להחליף את המחשב.
שירות החלפה או תיקון של מחשב מנוע חייב להתבצע אך ורק במעבדת רכב מקצועית. טיפול לא מקצועי עלול לגרום לבעיות ותקלות בטווח הקצר או הארוך.
ראשית תתבצע דיאגנוסטיקה מקיפה לשם איתור מדויק של מקור התקלה. לאחר האבחון יתבצע תיקון של החלק הניזוק בדיוק וברגישות רבה על ידי צוות הטכנאים המיומן שלנו.
העלות של תיקון המחשב משתנה בהתאם לסוג המחשב והרכב. העלות יכולה להתחיל מ-800 ש”ח ל-5,000 ש”ח ולמעלה מכך כאשר מדובר ברכבי יוקרה. במרכז המנוע אנו מספקים שירות מקיף למחשבי המנוע במחירים משתלמים במיוחד כולל אחריות לחצי שנה!