אנו פתוחים כרגיל גם בימים אלה עקב היותנו עסק חיוני. בהצלחה לצה"ל!

ניקוי מסנן חלקיקים

ניקוי מסנן חלקיקים

מרכז המנוע מספקת שירות ניקוי מסנן חלקיקים DPF (אשר מכונה גם לוכד חלקיקים) עבור רכבי דיזל מזהמים. השירות כולל ניקוי יסודי של המסנן בהתאם להוראות היצרן. חשוב מאוד לבצע תחזוקה של המסנן ברכבים בהם הוא הותקן על מנת למנוע לסתימה של הפילטר ולנזק שיוביל להחלפתו בעלות גבוהה יותר. כמו כן, מסנן סתום מפחית את ביצועי המנוע וגורם לעלייה בצריכת הדלק. לכן, במקרים כאלה חשוב לא להתמהמה, אתם מוזמנם ליצור עמנו קשר לייעוץ ולהגיע אלינו לקבלת שירות שיחזיר את המסנן לתפקוד מלא ויחסוך מכם הוצאות מיותרות.

צור קשר כעת – 073-2726056 

 

מסנן חלקיקים הינו אלמנט שרצוי בכל רכב דיזל. הוא מגיע מובנה ברכבים חדשים ואילו עבור הישנים המדינה ממנת את התקנתם הראשונית, וכל זאת על מנת למנוע מהם מלפלוט חלקיקים מזהמים שמשפיעים על בריאות כולנו. אלא שמה ששומר על איכות הסביבה במצב תקין, עשוי לגרום ללא מעט בעיות ברכב ללא תחזוקה שוטפת, ועל כן חשוב מאוד לבצע ניקוי של מסנן החלקיקים לפי הוראות היצרן ולא להתמהמה.

מסנן חלקיקים

איך ניקוי מסנן החלקיקים יכול להשפיע על תפקוד המנוע של הרכב שלכם ולחסוך לכם הוצאות מיותרות? להלן התשובות.

מסנן חלקיקים – מיקום שיוצר פתח לתקלות

רכבי דיזל פועלים ע”י שריפת סולר, דלק שאינו נקי וששריפתו גורמת לשיחרור חלקיקים זעירים שנחשבים למזהמים ביותר. על מנת למנוע את שחרור חלקיקים אלו לאוויר העולם, נהוג להתקין מסנן חלקיקים אשר “לוכד” אותם כמעין מסננת ולמעשה מבצע שריפה נוספת שלהם לשם יצירת אפר שאינו מזהם.

מסנן החלקיקים מנקה את עצמו באמצעות אותה השריפה הנוספת, אך לאורך הזמן הוא עשוי להיסתם ולהזדקק לניקוי וחידוש. מאחר ומסנן החלקיקים ממוקם ברכב לאחר תא הבעירה, במעלה מערכת הפליטה, החלקיקים שנפלטים מתא הבערה מרחפים בלחץ רב לכיוון הפילטר ונתקעים על גביו. המשמעות היא שלמעשה מסנן החלקיקים ברכב הוא אלמנט שעובד בלחץ גבוה ביותר, כך שכל סתימה בו גורמת לעליית לחץ משמעותית שעלולה לגרום לתקלות חמורות ברכב.

סוגי התקלות שנגרמות מפילטר סתום

עליית הלחץ הנגדי כתוצאה מפילטר סתום במסנן החלקיקים עשויה לגרום להשפעות שליליות על המנוע וביניהן:

  • צריכת דלק גבוהה – על מנת להתגבר על הלחץ שנוצר, הרכב ישרוף יותר דלק.
  • ירידה בביצועי המנוע – סתימה גדולה מדי תגרום למנוע שלא להפיק את מירב הכוח שלו. זכרו, הכוח המופק תלוי במידה משמעותית בזרימה טובה בתוך כל מערכת הפליטה.
  • נזק למנוע – עבודה אל מול לחצים גבוהים לאורך זמן בשל מסנן חלקיקים סתום פוגעת בתפקודי המנוע, לעיתים אף בצורה בלתי הפיכה.
  • התחממות יתר מקומית – כאשר מערכת הפליטה סובלת מסתימה, הטמפרטורות בה עשויות לעלות יתר על המידה ולגרום לבעיות נוספות כגון פגיעה בחיישני לחץ וחמצן, פיצוץ בצינורות מערכת הפליטה, פיצוץ המסנן ועוד.

משמעות כל הנאמר לעיל היא אחת – יש לבצע ניקוי של מסנן החלקיקים לפי הוראות היצרן ולבטח כאשר נדלקת מנורת האזהרה שקשורה אליו או למנוע. מי שלא יקפיד להישמע להוראה זו עשוי להוציא הרבה יותר על תיקוני מנוע שלא יאחרו לבוא. ובמידה ובכל זאת יש צורך להגיע לתיקון? חשוב לבצע זאת רק אצל מכון מנועים בעל מוניטין, וליהנות ממקצועיות ומחירים הוגנים.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן